Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatief woon-werk verkeer - Forum Wereldfietser

Alternatief woon-werk verkeer

Beste mensen van wereldfietsen,

Bij deze een leuke vraag voor jullie overige vragen forum...

Graag zouden wij forum jullie mening vragen. Wij hebben een drietal gemotoriseerde voertuigen bedacht voor woon-werk verkeer. Het is de bedoeling dat deze voertuigen opgevouwen kunnen worden zodat ze ook in de trein of in de kofferbak meegenomen kunnen worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De voertuigen halen allemaal 25 km/u, en er is geen helm nodig. Ze hebben een bereik van 30km en ze zijn elektrisch. Opgevouwen zijn ze achter je aan te rollen over de grond. Af en toe zullen ze even opgetild moeten worden bij een drempel of een trap. Belangrijkst voordeel van een dergelijk voertuig is natuurlijk om je bereik en flexibiliteit uit te breiden na een treinreis, of wanneer je de auto aan de rand van een stad parkeert.

Aangenomen dat alles technisch haalbaar is, zouden we graag jullie mening vragen over de volgende dingen;

-Welke van de drie zou jij aanschaffen als je één van de drie moet kiezen?
(Denk hierbij aan uiterlijk, rijgemak)
-Hoeveel zou je (realistisch gezien) betalen voor een dergelijk voertuig?
(Ter indicatie, een goede vouwfiets kost zo’n 1000 euro)
-Hoeveel waarde hecht je aan de draagbaarheid van het voertuig?
(In de geschetste gebruikssituatie)

Laat reacties achter op het forum, en alvast bedankt voor je reactie.
Ik vraag me af wat dit met wereldfietsen te maken heeft, eigenlijk :-q

"Wereldfietsers" doen niet aan electrische voertuigen want dan zijn ze juist te kwetsbaar. Los van de beperkte actieradius. Met een HPV kom je nog altijd verder ;-)
Voor mij geen thema.
Fietsen dus!

Enne, je zit op een site voor, door en over Wereldfietsen. Ik zie het verband niet.
Je ziet zulk spul wel eens vaker rondrijden, vooral in landen zonder fietstraditie. Volgens mij zijn het krengen: ze zijn een gevaar op de weg, en een gevaar op het trottoir (waar je ze ook wel tegenkomt). Ik zie niet wat het voordeel is boven een fiets. Een Brompton vouwfiets is ook klein op te vouwen, vast en zeker lichter, en beter voor het milieu (want ook electrofietsen vervuilen, al is het niet op de plaats van het voertuig).
Wim
Wim schreef:Je ziet zulk spul wel eens vaker rondrijden, vooral in landen zonder fietstraditie. Volgens mij zijn het krengen: ze zijn een gevaar op de weg, en een gevaar op het trottoir (waar je ze ook wel tegenkomt). Ik zie niet wat het voordeel is boven een fiets. Een Brompton vouwfiets is ook klein op te vouwen, vast en zeker lichter, en beter voor het milieu (want ook electrofietsen vervuilen, al is het niet op de plaats van het voertuig).
Wim
Mee eens en dan is het natuurlijk de vraag wat gaat zo'n ding kosten? Voor de prijs van bijv. een Segway kun je twee goede fietsen kopen.
Tja, over het posten in dit forum; ik dacht dat er genoeg overlap is tussen dit soort voertuigen en de fiets in het algemeen... ik had vooral reacties verwacht op idee 2.

Maar jullie hebben wel een duidelijke mening. :) Het is zeker waar dat aspecten zoals milieu en veiligheid meespelen. En ook de opvouwbaarheid en meeneembaarheid is te vergelijken met die van een vouwfiets.

In ieder geval dank voor de reacties.
> algemeen... ik had vooral reacties verwacht op idee 2.
Met de voetsteunen meer naar achteren dan het zadel lijkt het me meer een martelwerktuig dan een vervoermiddel.

> En ook de opvouwbaarheid en meeneembaarheid is
> te vergelijken met die van een vouwfiets.
Als je een degelijke studie doet kun je het best ook een vouwfiets en een electrische vouwfiets als referenties mee te nemen.
Je slaat dan in ieder geval de twijfelachtige stap tussen design en engineering over.

Leon