Een gps is handig als je je weg naar de camping wilt vinden. Hup het gps coördinaat in je gps en fietsen maar. Makkelijker gezegd dan gedaan. Er bestaat namelijk geen uniformiteit in de type coördinaten en iedereen gebruikt andere coördinaten. Kunst is dan om in mapsource (bij voorkeuren/positie) de juiste soort aan te vinken en dan begint mijn probleem.
Ik wil een aantal coördinaten van natuurkampeerterreinen ingeven. `Deze staan aangegeven in de rijksdriehoekmeting RD en in WGS84, World Geodetic system. Echter deze vind ik niet in mijn mapsource. Dus het waypoint met mapsource inbrengen lukt niet. Een waypoint rechtstreeks in de gps inbrengen (die ingesteld is op WGS84) lukt ook niet. Wie kan helpen?
Ik wil een aantal coördinaten van natuurkampeerterreinen ingeven. `Deze staan aangegeven in de rijksdriehoekmeting RD en in WGS84, World Geodetic system. Echter deze vind ik niet in mijn mapsource. Dus het waypoint met mapsource inbrengen lukt niet. Een waypoint rechtstreeks in de gps inbrengen (die ingesteld is op WGS84) lukt ook niet. Wie kan helpen?