Additionally, paste this code immediately after the opening tag: camperen onder de midzomernachtszon - Forum Wereldfietser

camperen onder de midzomernachtszon

Zo, ik ben in Litouwen beland vanuit Warschau, door het schitterende oost Polen.

Ik wil eigenlijk naar Lapland, maar ik bedacht me dat het wel eens een broeierig avontur lan worden. Namelijk, als de zon op mijn nylon tent gaat schijnen, dan houd ik het niet lang uit. Hoe noordelijker ik kom, hoe minder nacht én hoe minder bomen. Ik heb ook nog eens een tent die niet zonder buitentent kan staan. Ook moet ik me natuurlijk intenten tegen de muggen en midges.

Wie kan mij iets hierover vertellen??? Wie heeft hier een oplossing voor gevonden?
Toch handig, die tentjes waarbij je eerst de buitentent opzet (hier op het forum zijn er nogal wat fans van...???).

Maar ook iets opbouwends:
Probeer je tent eens zoveel mogelijk in de schaduw op te zetten, en niet minder dan 200m van water (meer, zee, rivier) vandaan. Dan kun je met je makkelijk te dragen waterzak water halen zonder muggen en slapen in een koele tent. :D 8) Wat ook werkt tegen muggen en tegen hitte is wind. Maar dat heeft ook weer een keerzijde.
Schaduw en Lapland, dat is juist waar ik me een beetje zorgen over maak. Ik ben al niet zo een beste slaper.
Ik kom heel vaak naar Zweden, het is geen broeierig land. De lucht is er veel droger dan in Nederland. Echter wel veel muggetjes in de zomer. Maar eerlijk toegegeven ben ik nog nooit in Lapland geweest.
Over twee weken ga ik weer fietsen in Zweden!