Hallo Nicole,
Wat er mogelijk is met 28" hangt sterk af van de kwaliteit van de velg en naaf en de kwaliteit en het aantal spaken.
Evenzeer belangrijk is hoe met deze materialen een wiel gemaakt is. Het is mogelijk met uitstekende materialen matige (understatement) wielen te bouwen terwijl er ook zeer acceptabele wielen gemaakt worden met minder hoogstaand (nog een understatement) materiaal.
Ik fiets ook met 28", handgemaakt. Mavic T520 velgen, XT tandemnaven, voor 40 en achter 48 spaken en daar durf ik wel een tochtje over onverhard mee aan. Els Schaap en Dick Verschuur zijn tenslotte ook op 28" de halve wereld rondgefietst......
Blijft de vraag, of de Giant Custom Super Light op zich een juiste keuze is voor zo'n tocht.... Is het de bedoeling om met "volle bepakking" te fietsen? Dan lijkt me de opmerking van Leon terecht, de naam suggereert al dat deze fiets niet gemaakt is voor het doel waarvoor jij hem wilt gebruiken. Dan zou de naam iets in de trant van "Super Strong" moeten zijn....
Ik ben niet op de hoogte van de kwaliteit van de wegen op de route die jullie gaan fietsen. Maar alleen als het mogelijk zou zijn een route te plannen die voor het overgrote deel uit behoorlijke, verharde wegen bestaat en je geen 30 kilo bagage hoeft mee te sleuren, zou ik het wagen op deze fiets. Anders zou ik hem denk ik toch maar inruilen.....
Op wat voor fiets dan ook: Ik wens jullie een bijzonder leuke tocht!
Met vr. groet, Dick.
--- Mens, ga toch fietsen! ---