Additionally, paste this code immediately after the opening tag: STABIELE BRANDER. - Forum Wereldfietser

STABIELE BRANDER.

Kijk hier als je de brander stabiel wilt zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=tr3B0b3SHgc
55er schreef:Kijk hier als je de brander stabiel wilt zetten.
8) ........ Nu nog een stabiele pan... :lol:
En die heet Trangia. De instabiliteit van die gasbranders die je bovenop een tankje schroeft is inderdaad best een probleem, net als de instabiliteit van de pan en de windgevoeligheid van het geheel. Ik weet dat zelfs in de nieuwe Ultralight uitvoering de Trangia 27 ongeveer 250 gram zwaarder is dan een gasbrander met vergelijkbare pannetjes en los windscherm, maar de veiligheid en het kookcomfort zijn mij althans ook wat waard. Wie toch echt niet op spiritus wil koken kan er voor nog 68 gram extra een heel mooie gasbrander in hangen met extra voorverwarming voor gebruik bij lagere temperaturen, wanneer de gewone gasbranders het nauwelijks meer doen. Maar de spiritus uitvoering bevalt mij prima voor sologebruik (de Trangia 27). Ook voor twee personen die niet al teveel te koken hebben gaat spiritus nog goed met in dat geval de Trangia 25. Wil je meer en sneller koken dan is er behalve de genoemde gasbrander ook de Optimus Nova multifuel brander die erin past. Maar spiritus is wel veel minder heisa.
Wim
Wim schreef: Wie toch echt niet op spiritus wil koken kan er voor nog 68 gram extra een heel mooie gasbrander in hangen met extra voorverwarming voor gebruik bij lagere temperaturen, wanneer de gewone gasbranders het nauwelijks meer doen.
Wim
Daar is een oud truukje voor...Onder het vriespunt wikkel je een koperdraadje om de gastank en laat het uiteinde in het vlammenspel steken. Op die manier verwarmd de tank.

Wel in de gaten houden want het blijft een bommetje... 8)