Ooit een keer in een "ver" verleden elektrotechniek gestudeerd en menig hobby-uurtje besteed aan het in elkaar prutsen van zenders en ander materiaal waar ik de buren mee heb lastig gevallen, heeft mij gelukkig de kennis gegeven om een leuke berekening los te laten op het benodigde vermogen inclusief alle verliezen.
Dit keer had ik de insteek om eens een keer niet aan het hobbien te slaan en gewoon alles met blauw plastic (kleur van mijn credit card) aan te schaffen. Je kent het wel: je komt in een cirkel terecht van veel en hard werken waardoor je veel verdient en vervolgens geen tijd hebt om geld te besparen waardoor je wel veel en hard MOET blijven werken. Het lot van menig enthousiaste werkslaaf.
(lees dit met een korreltje zout:))
Conclusie 1: Ik laat nog meer shit thuis
Conclusie 2: Ik ga nog verder de bush in
Conclusie 3: Mijn trouwe medgezel de Iphone (energieslurper die het niet onder doet voor menige Hummer) gaat het onderspit delven en blijft alleen thuis achter.
Conclusie 4: Ik koop voor mijn GPS een rits oplaadbare batterijen en zo'n goedkope oplader die je er waarschijnlijk gratis bij krijgt.
Conclusie 5: Met de komst van de 5D mark II (voor de niet kenners: zelfde camera als de 5D maar dan nieuw(er) dus voor velen aantrekkelijk) is de prijs van de BP511 batterijen drastisch gedaald en vormt dus geen diepteinvestering meer.
Conclusie 6: Wanneer je acht alles wil opladen met zonlicht heb je veel rotzooi nodig. Hoewel mijn technisch hart sneller gaat kloppen bij de spullen die Sonya en Aaldrik meenemen
http://www.tour.tk/bike-touring-equipme ... ronics.htm (veel knopjes, draadjes, systeempjes. Kortom: alles waar een man van houdt) past het in onze manier van reizen wat minder. We zijn vaak ver van de bewoonde wereld af en dan wil je zo min mogelijk meenemen.
Maaaaaar: mocht er iemand zijn die iets heeel kleins heeft (inclusief alle drarden, opladers, enz, enz) wat AA-batterijen, de BP511 batterijen en mijn Iphone kan opladen dan hou ik mij van harte aanbevolen.