Onlangs een weekje gefietst op onze M5 ligfiets tandem. Hardstikke leuk maar halverwege de week bleek er een tik te zitten in de fiets. Er bleken wat spaken van het voorwiel bijgesteld te moeten worden. Geen probleem maar toen ik naar het achterwiel keek zag ik daar in het geheel geen spaaknippels zitten. Daar valt niets te stellen maar dat was gelukkig ook niet nodig. Het betreft een velg van Remerx ongeveer dit type http://www.remerx.cz/EN/rim-rmx-3019-grand-rock/#
Hier kan ik dus geen nippels verdraaien mocht dat onderweg nodig zijn. In dat geval moet dan (neem ik aan) het hele wiel eruit en moet de boel van binnenuit gesteld worden. (is daar speciaal gereedschap voor nodig??) Dat lijkt mij niet handig. Aan de andere kant is het misschien wel zo (???) dat het bij dit type velg het niet of nauwelijks voorkomt dat er iets te stellen valt. Kortom: Moet ik blij zijn met deze velg of niet?
Groet Peter
Hier kan ik dus geen nippels verdraaien mocht dat onderweg nodig zijn. In dat geval moet dan (neem ik aan) het hele wiel eruit en moet de boel van binnenuit gesteld worden. (is daar speciaal gereedschap voor nodig??) Dat lijkt mij niet handig. Aan de andere kant is het misschien wel zo (???) dat het bij dit type velg het niet of nauwelijks voorkomt dat er iets te stellen valt. Kortom: Moet ik blij zijn met deze velg of niet?
Groet Peter