Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koffietijd - Forum Wereldfietser

Koffietijd

Na het geklets bij een ander topic over Turkse koffie etc. dacht ik maar een nieuw topic te openen rond het thema koffie op de camping (of tussendoor). Die Turkse koffie lijkt me niet heel erg lekker. Zelf hou ik meer van Irish Coffee :) . Alleen hoe kom ik aan de cream? Stuur je recepten door.

Rutger
www.rutgersreizen.nl, schrijver, reisbegeleider
Rutger schreef:het thema koffie op de camping (of tussendoor). Die Turkse koffie lijkt me niet heel erg lekker. Zelf hou ik meer van Irish Coffee . Alleen hoe kom ik aan de cream?
Die Turkse koffie moet je gewoon een keer proberen: héél lekker (op de camping).
Irish Coffee is óók erg lekker, maar meer voor tussendoor (op een terras).
Daar heb je ook niet het probleem, hoe kom ik aan de cream? :lol:
Hoi Dick,
Is er ook zoiets als Poolse koffie?

Rutger
Rutger schreef: (...) Alleen hoe kom ik aan de cream?
Is die in het buitenland niet te koop dan?

Oh ja en Iris' Coffee is: gewoon een klein plastic filtertje op de mok. :wink:

:wink:
Rutger schreef:Is er ook zoiets als Poolse koffie?
Die "Turkse" manier van koffiezetten is hier behoorlijk populair. Maar snelfilter, espresso en dus ook cappuccino zijn in vrijwel ieder café en restaurant verkrijgbaar. Plus in speciale koffiegelegenheden alle andere varianten die je maar bedenken kunt. Voor elk wat wils dus.

Als er ik één als "Poolse koffie" zou moeten betitelen denk ik dat het toch (nog steeds, maar steeds minder) de "turkse" is.
Opvallend is wel dat, in een café of restaurant, aan buitenlanders die koffie bestellen vaak niet meer word gevraagd of men "turks" dan wel snelfilter wil, maar men automatisch snelfilterkoffie serveert.
Dick Schuurman schreef:Opvallend is wel dat, in een café of restaurant, aan buitenlanders die koffie bestellen vaak niet meer word gevraagd of men "turks" dan wel snelfilter wil, maar men automatisch snelfilterkoffie serveert.
Grappig. Gebruiken rouleren kennelijk. In Nederland krijg je op het terras en in het restaurant geen snelfilterkoffie meer. Zouden ze in Italië tegenwoordig standaard "turkse" koffie serveren? :wink: