Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Roemenië naar Oekraine? - Forum Wereldfietser

Van Roemenië naar Oekraine?

Hallo,

Ik ben bezig met een rondje langs de rand van Europa, en was van plan om langs de Zwarte Zee van Roemenië naar de Oekraine te fietsen. Echter op de kaart die ik nu in handen heb gekregen moet je dan een paar kilometer door Moldavië. Hier is een visum voor nodig en omdat ik voordat ik daar ben niet terug kom in Nederland wordt het aanvragen van een visum lastig.

Is er iemand die weet of je voor deze paar kilometer een transit visum aan de grens kunt krijgen?
Zo nee, zijn er alternatieven (anders dan helemaal om Moldavië heen te fietsen?)

N.B ik zit bijna op Sicilië en wil na een uitstapje naar Malta via het zuiden van Italië en Albanië naar het oosten.

Jan

Jan
Hoi Jan,

Voor Moldavië heb je net als voor de Oekraine al een paar jaar geen visum meer nodig. Ik ben er in 2007 door gefietst. Je kunt natuurlijk altijd even controleren op de site van de visumdienst, maar ik neem aan dat je nog steeds geen visum meer nodig hebt.

Bij de landeninfo staat ook nog wat aanvullende informatie voor als je door naar de Oekraine wil.

Laat je ook niet af zetten op de grens (zie reisverslag op mijn website).

Groet Wilbert Thoonen (www.wilbertgatochfietsen.nl)
Tja dat je geen visum meer nodig hebt meende ik ook ergens gelezen te hebben, tot ik vorige week een ander bericht op www.visum.nl tegen kwam....
Jan, even goed lezen... Er staat dan wel heel duidelijk in ROOD Visumplicht voor Nederlands paspoort, maar daaronder staat (minder duidelijk :? ) in BRUIN: Visumplicht voor NL paspoorten wordt afgeschaft 01-01-2007.

Geeft ook aan hoe goed deze site wordt bijgehouden: wordt afgeschaft i.p.v. is afgeschaft... :shock:
Dank, dat is weer een zorg minder :)