Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hulp gevraagd: barcelona - noord-oost andalusie - Forum Wereldfietser

hulp gevraagd: barcelona - noord-oost andalusie

Hola,

Ik ben afgelopen maand naar Barcelona gefietst en was van plan door te fietsen naar Sevilla mbv Benjaminse, maar de plannen zijn gewijzigd en nu staat een grote lus door Andalusie op het program.

Probleem: met fiets en al van Barcelona naar het noord-oosten van andalusie zien te komen. Eindstation komt niet zo heel nou. Nu bestaat er een mooie directe verbinding BCN-Linares, maar ik heb niet het idee dat hier fietsen op mogen.

Als ik een slimme jongen was geweest had ik Bert Sitters' boekje gekocht, maar dat ben ik niet.

Iemand die hier een oplossing voor weet? Ga uiteraard ook nog op station vragen, maar de kennis op het WF-forum is niet te overschatten.

Bvd,

Marco
Je kunt het natuurlijk proberen met Renfe, maar in sneltreinen mag je meestal geen fiets meenemen en om dat hele stuk met regionale treinen te doen...
Ik zou in dit geval kiezen voor het vliegtuig. Met Vueling of Clickair ben je in een uurtje in het zuiden (Sevilla). Dat kost je zo'n €40 + €45 voor de fiets + €10 voor overige bagage.
Succes.
Het kan wel met 'media distancias' van RENFE. Van Barcelona naar Valencia, van Valencia naar Alcázar San Juan, van daar naar bijvoorbeeld Jaen. Waarschijnlijk tijdrovender en duurder dan vliegen, maar wel leuker. Misschien kun je voor een voordelig alternatief informeren naar bussen.

Liz