Ging laatst een weekje alleen fietsen in de eiffel en ardennen en moest dus alles alleen meesjouwen.Ik kampeer en kook onderweg en heb dus 2 bidons en een petfles water mee.allemaal best veel gewicht dus.Nu lees ik wel eens die verhalen van medefietsers die alles wegen en dan op 18 tot 25kg bagage uitkomen.Als ik dan vaak die foto's zie van volgehangen fietsen met 4 tassen roltassen en stuurtasjes denk ik wel eens dat moet toch veel meer gewicht zijn.Ik heb zelf een koga randonneur die in de folder iets van 17 kg weegt maar in het echt met pomp en bidonhouders toch op 20kg uitkomt.Nu mijn concrete vraag :heeft iemand zijn bepakte fiets wel eens gewogen.Helemaal vakantieklaar welteverstaan dus met volle bidons en alles er op en eraan.
Ik ben op de weegschaal gaan staan en heb mijn fiets opgepakt en minus mijn eigengewicht kwam ik uit op 56kg.Vond het wel een beetje veel maar ik neem echt niet meer mee als de gemiddelde kampeerder.De enige luxe is dat ik een vouwbaar stoeltje meesjouw.
Wie volgt mijn voorbeeld en weegt zijn kant en klare fiets ook eens voor vertrek.Ik denk dat de meeste van jullie ook wel zullen schrikken van het gewicht.
gr. japie
Ik ben op de weegschaal gaan staan en heb mijn fiets opgepakt en minus mijn eigengewicht kwam ik uit op 56kg.Vond het wel een beetje veel maar ik neem echt niet meer mee als de gemiddelde kampeerder.De enige luxe is dat ik een vouwbaar stoeltje meesjouw.
Wie volgt mijn voorbeeld en weegt zijn kant en klare fiets ook eens voor vertrek.Ik denk dat de meeste van jullie ook wel zullen schrikken van het gewicht.
gr. japie