Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schijfremmen - Forum Wereldfietser

Schijfremmen

Name: Erik

Email: goedhart57@zonnet.nl

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de schijfremmen van Magura type Louise?
Zijn ze storingsgevoelig?, op de fiets die ik wil gaan kopen zijn ze gemonteerd, tijdens de testrit liepen ze nog wat aan.

Name: Jarno

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. Wel gehoord dat ze voortreffelijk werken. Aanlopen is volgens mij een eigenschap die de meeste schijfremmen in het begin hebben. Door het draaien van het wiel komen de schijven steeds verder van de disc af waardoor dat na een paar meter over moet zijn. Maar dat is dan bij een nieuwe rem wat minder snel. Geloof ik....

Hoe dan ook is Magura inmiddels een bewezen goed merk, dus bij twijfel zou ik er toch voor kiezen.

Name: john telleman

Ik rij sinds een tijdje met schijfremmen (schimano deore mechanisch) onder mijn vakantie fiets. Het remt subliem onder alle omstandigheden. de remklauwen zijn in meerdere richtingen
verstelbaar zodat aanlopen niet hoeft. Waarschijnlijk heeft men in de fabriek niet de tijd om dit perfekt te monteren zodat het soms wel aanloopt. Volgens mijn bescheiden mening kan je best tot aanschaf over gaan, auto's remmen al vele decennia met schijven.
Groeten, John Telleman.




--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Schijfremmen zijn inderdaad leuk, maar niet de beste keuze om mee op vakantie te gaan, aangezien deze nogal onderhoudsgevoelig zijn, schijven lopen snel aan en bij pech slijten remblokken enorm snel. Mechanische schijfremmen zij al zeer zeker geen optie aangezien deze een zeer slechte remkracht hebben en slecht doseerbaar zijn. Wil je op vakantie gaan, kun je het beste voor een magura hs33 velgrem kiezen. Ga je cross country mountainbiken, dan is een magura louise uitermate geschikt.

Als je kiest voor een goede hydraulische schijfrem, d.w.z shimano xt, shimano lx, shimano deore, magura martha/louise, dan heb je geen last van snel slijtende blokjes. in tegendeel, ze gaan langer mee dan bij de gemiddelde velgrem.

Er is ook vooral in de mtb wereld veel discussie over een geode velgrem of een goede schijfrem, en wat dan wel niet beter is. om kort te gaan, ga je naar heuvelachtig gebied, dan is een schijfrem in het voordeel ten opzichte van een velgrem. regent het? dan is een schijfrem in voordeel, hij verliest geen remkracht.

Over de doseerbaarheid, schijfremmen zijn perfect, en naar mijn mening beter doseerbaar dan de velgremmen

@ttk,
Op m'n mtb (cube ltd5), rijd ik met Deore hydraulische schijven, deze remmen perfect, goed doseerbaar, en erg stil.
Op m'n crosshybride (gazelle torrente disc) rijd ik met deore mechanische schijven, deze maken bij regen een beetje geluid, en zijn wel iets minder, maar nog steeds erg goed doseerbaar.