Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Extra Wheel uitproberen - Forum Wereldfietser

Extra Wheel uitproberen

Ik heb vandaag mij Koga Signature opgehaald bij de dealer en ben tot de ontdekking gekomen dat mijn Bob er niet meer achter past... :( Ik had gedacht dat als ik de drager iets zou ophogen er voldoende ruimte zou zijn om de Bob op de snelspanner te krijgen maar helaas.

Nu ben ik genoodzaakt mijn Bob te verkopen ( binnenkort in de rubriek "te koop"... :wink: ) en ben ik op zoek naar een alternatief die wel past. Mijn interesse gaat uit naar Extra Wheel maar voordat ik die aanschaf wil ik zeker weten of deze wèl past.

Weet iemand een adres?? Ik woon in Deventer
De importeur voor de BeNeLux is Mobo Services BVBA, http://www.extrawheel.be
Op de site staan nog maar 2 dealers in Nederland, in Hilversum en Wormer. Niet echt om de hoek als je in Deventer woont :(
Bij onze zuider- en oosterburen zijn er duidelijk meer. Nou staat er bij de Nederlandse dealer"lijst" wel "lijst in aanbouw", misschien loont het de moeite om even contact op te nemen met Mobo.
profile-kok in utrecht heeft h'm volgens mij ook
Ik stond vorig jaar voor hetzelfde probleem, mijn BOB YAK paste ook niet achter mijn KOGA (Globetraveller). Ik heb de drager ongeveer 2-2,5 cm verhoogd. Ik heb een stalen stripje gepakt, een beetje er mijn gedachte op los gelaten en daarna er op de juiste plaatsen drie gaatje ingeboord. De strippen heb ik aan de binnenkant van de drager gemonteerd zodanig dat de strip aan de onderkant van de drager uitsteekt. De strip heb ik vastgezet op het originele bevestigingspunt van de drager. De strip heeft ongeveer dezelfde dikte als het afstandsbusje dat er origineel al tussen zat en dat ik dus met deze montage verwijderd heb. Hij zit nu zo'n 2-2,5 cm hoger en mijn BOB YAK past er perfect achter. De quick release past er nu goed tussen en ik kan de BOB er nu normaal achter hangen. Dit was maar een paar uurtjes werk. Zonde als je hiervoor je kar moet wisselen.
Ik zie dat de bevestigingspunten bij andere fabrikanten vaak wat hoger op de patten zitten, die hebben tenminste nagedacht over het gebruik van karren.
Ik zou zeggen: breng de KoGa terug! Waardeloos voor zo'n merk dat er geen BOB aan gehangen kan worden.

Ga dan liever voor een Snel, Avaghon, M-Gineering, Vittorio, o.i.d.
Robertjan schreef:Ik zou zeggen: breng de KoGa terug! Waardeloos voor zo'n merk dat er geen BOB aan gehangen kan worden.

Ga dan liever voor een Snel, Avaghon, M-Gineering, Vittorio, o.i.d.
Ik ga liever voor een echte oplossing, creativiteit en dan een beetje knutselen zoals VincentM.