Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voorwiellager - Forum Wereldfietser

voorwiellager

Oké dan, vandaag wat vaags meegemaakt. Ik heb wat onderhoud aan mijn remmen gepleegd en wil voor een korte testrit wegrijden op mijn fiets. Hoor ik opeens een knal en mijn voorwiel vertoont spontaan symptomen alsof de as is gebroken...
Ik haal het voorwiel uit de fiets, haal de de steekas eruit, niets aan de hand. Haal dan maar de stofkapjes van de lagers en aan een kant word ik begroet door een bergje losse kogeltjes. Op de een of andere manier blijken die dus uit de lager te zijn geschoten.
Met een wiel van nog geen jaar oud vraag ik me dan af hoe dat in 's hemelsnaam kan gebeuren. de naaf is van het merk promax en was ter vervanging van een deore nieuw in de fiets gemonteerd toen ik die tweedehands bij een (in mijn ogen ondertussen niet meer) gerenommeerde fietsenmaker in Leiderdorp kocht.
Alles wat ik van Promax gezien heb behoort tot de categorie bagger.
Wim
Sh LX naaf scoren voor 22 euro en dan opnieuw het wiel spaken. Als velg en spaken ook bagger zijn, heeft dat geen zin en kun je beter een nieuw voorwiel maken of aanschaffen. Weet je het type daarvan?
Goed bedankt, weten we dat ook weer.

*Hero voelt zich behoorlijk genaaid door desbetreffende fietsenbeul.