Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ryanair dreigt weg te gaan van Weeze - Forum Wereldfietser

Ryanair dreigt weg te gaan van Weeze

Ryanair dreigt weg te gaan van de voormalige Britse militaire basis bij Weeze (net over de grens van Noord-Limburg).

Zie het volgende persbericht:

Rayanair dreigt met vertrek luchthaven Weeze
Na uitspraak Duitse rechter over beperking van de vliegtijden
De Ierse prijsvechter Ryanair dreigt te vertrekken van de Duitse luchthaven Weeze, vlak over de grens bij Nijmegen. Reden voor het dreigement om de basis op te heffen is een beperking van de vliegtijden, die deze week bij uitspraak van de rechtbank in Münster is opgelegd. Ryanair zegt definitief van Weeze weg te gaan als die uitspraak niet uiterlijk 29 april wordt herzien.
Op 10 maart van dit jaar werd nog een nieuwe lijndienst van Ryanair vanaf Weeze op Vasteras bij Stockholm in Zweden feestelijk ingehaald.

Ryanair maakte het ultimatum woensdagmiddag (23 april) bekend. De prijsvechter moet de vliegtijden aanpassen na klachten over onder meer geluidsoverlast door omwonenden. Airport Weeze verwerkt zo'n 2,5 miljoen pasagiers op jaarbasis, van wie meer dan de helft uit Nederland.

Geblokkeerd
Ryanair-Vluchten met vertrek of aankomst in de door de rechterlijke uitspraak 'geblokkeerde' uren kunnen met onmiddellijke ingang al niet meer worden geboekt.

Zes toestellen
Ryanair vliegt op dit moment vanaf Airport Weeze met zes toestellen naar 35 bestemmingen. Recent werd stationering van een zevende toestel op de basis aangekondigd, met tegelijkertijd uitbreiding naar 44 bestemmingen.

Vergunning
Tot nu toe mocht de maatschappij vliegen tussen vijf uur 's morgens en middernacht. In de nieuwe vergunning wordt dat beperkt tot de periode tussen zes uur 's ochtends en elf uur 's avonds.

'Over en uit'
Met de nu opgelegde beperking kan Ryanair volgens woordvoerster Anja Seugling niet overweg. "We kunnen zo goedkoop vliegen door de toestellen een groot aantal uren per etmaal te gebruiken. Wanneer we niet meer vroeg kuynnen vertrekken en laat kunnen landen raakt dat direct onze exploitatie. Als de situatie zo blijft is het hier over en uit".

Rampzalig
Volgens marketing manager Holger ter Horst van Airport Weeze zou het vertrek van Ryanair rampzalige gevolgen hebben voor de luchthaven en de regio. “Ryanaiar verzorgt nu negentig procent van alle vluchten vanaf Weeze en vefvoert op jaarbasis 2,5 miljoen passagiers. Dat betekent werkgelegenheid voor 2500 mensen.”

Internet:- www.airport-weeze.de
- www.ryanair.de
datum: donderdag 23 april 2009
bert sitters schreef:Zie het volgende persbericht:
Rayanair dreigt met vertrek luchthaven Weeze
Na uitspraak Duitse rechter over beperking van de vliegtijden
De Ierse prijsvechter Ryanair dreigt te vertrekken van de Duitse luchthaven Weeze, vlak over de grens bij Nijmegen.
Zolang mensen vlak over de landsgrens luchthavens gaan exploiteren zonder over de grens na te gaan of dat wel wordt geaccepteerd en men nog mensen wijs probeert te maken dat die luchthaven ergens anders ligt* zal er wel geweeklaag te horen blijven.
Leon

*: die luchthaven ligt niet over de grens bij Nijmegen maar even veel zuidelijker als Utrecht van Schiphol ligt.
Goed nieuws voor de bewoners in de omgeving.
Wim
Wim schreef:Goed nieuws voor de bewoners in de omgeving.
Wim
Een groot deel van de 2500 werknemers van Weeze zal in de omgeving wonen, of die het met jou eens zijn?

Het is een heerlijke streek waar het rustig wonen is. Toevalling hebben we vrienden in Kevelaer wonen, direkt onder de aanvlieg route.
Hier komen alleen 737's en A320's, die geven nauwelijks geluid.

Jammer dat door dit soort centimenten waardevolle arbeidsplaatsen in deze moeilijke tijden op de tocht staan.


John.
johntelleman schreef:Een groot deel van de 2500 werknemers van Weeze zal in de omgeving wonen, of die het met jou eens zijn?

Het is een heerlijke streek waar het rustig wonen is. Toevalling hebben we vrienden in Kevelaer wonen, direkt onder de aanvlieg route.
Hier komen alleen 737's en A320's, die geven nauwelijks geluid.

Jammer dat door dit soort centimenten waardevolle arbeidsplaatsen in deze moeilijke tijden op de tocht staan.


John.
Jammer dat door dit soort sentimenten waardevolle nachtrust wordt aangevreten. Ik denk ook dat het krokodilletranen zijn van zo'n maatschappij als ze twee uur minder per dag kunnen vliegen. Met 10% prijsverhoging is dat op te vangen. Het vliegen is toch veel te goedkoop dus dat mag geen probleem zijn.
Het lijkt mij toch ook voor de passagiers een stuk aantrekkelijker als ze niet bij nacht en ontij hoeven te vertrekken en aan te komen. Vijf uur in de morgen opstijgen. Ik moet er niet aan denken!
johntelleman schreef:Het is een heerlijke streek waar het rustig wonen is.
Nog wel. Maar onder andere als gevolg van de luchthaven worden er in Noord-Limburg echter onmetelijk grote bedrijventerreinen "ontwikkeld".
Leon
bert sitters schreef:Het lijkt mij toch ook voor de passagiers een stuk aantrekkelijker als ze niet bij nacht en ontij hoeven te vertrekken en aan te komen. Vijf uur in de morgen opstijgen. Ik moet er niet aan denken!
Als je niet om vijf uur wil opstijgen ga je toch lekker met KLM of Iberia vliegen? 't Is wat duurder meestal, maar het moet uit de lengte of uit de breedte komen...
Overigens luisteren die vliegschema's inderdaad heel nauw, zomaar een half uurtje later beginnen en eerder stoppen leidt tot veel meer vliegtuigen aan de grond, en een vliegtuig moet nu eenmaal vliegen om winstgevend te kunnen zijn. Kijk ook maar eens naar de schema's van Transavia op Schiphol, die beginnen ook om 5 of 5.30 uur en dat scheelt aanmerkelijk in de tickettarieven.
Vincent Schol schreef:Het vliegen is toch veel te goedkoop dus dat mag geen probleem zijn.
Als je vliegen te goedkoop vind kan je altijd vrijwillig extra betalen om b.v. je CO2 emissies te compenceren. Zie: http://www.klm.com/travel/nl_nl/about/c ... /index.htm


Groeten,

John.
johntelleman schreef:
Vincent Schol schreef:Het vliegen is toch veel te goedkoop dus dat mag geen probleem zijn.
Als je vliegen te goedkoop vind kan je altijd vrijwillig extra betalen om b.v. je CO2 emissies te compenceren. Zie: http://www.klm.com/travel/nl_nl/about/c ... /index.htm
Iedereen die kan rekenen, en dat als bijzonderheid ook eens doet, weet dat CO2-compensatie van vliegverkeer volksverlakkerij is. Je kunt nu bomen planten en na 30 jaar heb je wat CO2 gecompenseerd. Maar het werkt alleen als je ze NA DIE 30 JAAR LAAT STAAN TOT IN DE EEUWIGHEID. En dat is net wat altijd vergeten wordt.
Ook zo'n cruciale kleinigheid is dat er geen grond genoeg is om het vliegverkeer te compenseren met bos.
Leon
Leon schreef:
johntelleman schreef:
Vincent Schol schreef:Het vliegen is toch veel te goedkoop dus dat mag geen probleem zijn.
Als je vliegen te goedkoop vind kan je altijd vrijwillig extra betalen om b.v. je CO2 emissies te compenceren. Zie: http://www.klm.com/travel/nl_nl/about/c ... /index.htm
Iedereen die kan rekenen, en dat als bijzonderheid ook eens doet, weet dat CO2-compensatie van vliegverkeer volksverlakkerij is. Je kunt nu bomen planten en na 30 jaar heb je wat CO2 gecompenseerd. Maar het werkt alleen als je ze NA DIE 30 JAAR LAAT STAAN TOT IN DE EEUWIGHEID. En dat is net wat altijd vergeten wordt.
Ook zo'n cruciale kleinigheid is dat er geen grond genoeg is om het vliegverkeer te compenseren met bos.
Leon
Beste Leon,

Al die wegen in Midden- en Noord-Limburg die de ingenieurs van Rijkswaterstaat hebben ontwikkeld dragen natuurlijk ook bij aan de groei van de bedrijventerreinen.
johntelleman schreef:
Vincent Schol schreef:Het vliegen is toch veel te goedkoop dus dat mag geen probleem zijn.
Als je vliegen te goedkoop vind kan je altijd vrijwillig extra betalen om b.v. je CO2 emissies te compenceren. Zie: http://www.klm.com/travel/nl_nl/about/c ... /index.htm

Groeten,
John.
Bedankt John, maar voor een aflaat ga ik wel naar de katholieke kerk :D
Ik vond dit voorbeeldsommetje:
Hoeveel CO2 kan een boom eigenlijk omzetten?
Volgens Trees for Travel kun je de kerosine-uitstoot van een retourtje Mexico compenseren door de aanplant van 180 bomen. De bomen moeten dan wel een eeuw blijven staan. Hiervoor betaal je 51 euro.
Dat is natuurlijk de ultieme manier van je eigen verantwoordelijkheid naar de toekomst doorschuiven: hoi achterkleinkind, die 180 bomen die daar staan heb ik in principe al voor je afgefakkeld, dus daar mag je niet meer aan komen :cry:
Ik hanteer liever mijn eigen rekenmethode: hoe zou de wereld eruit zien als alle 6 (of inmiddels 7?) miljard mensen zo zouden leven als ik. Nou, dat kun je met een beetje fantasie zelf wel invullen. Maar dat je door te leven onvermijdelijk je sporen nalaat en energie verbruikt zijn we waarschijnlijk wel met elkaar eens.

groeten,
Vincent
Vincent Schol schreef:
Ik hanteer liever mijn eigen rekenmethode: hoe zou de wereld eruit zien als alle 6 (of inmiddels 7?) miljard mensen zo zouden leven als ik. Nou, dat kun je met een beetje fantasie zelf wel invullen. Maar dat je door te leven onvermijdelijk je sporen nalaat en energie verbruikt zijn we waarschijnlijk wel met elkaar eens.

groeten,
Vincent
Waarom je eigen als voorbeeld stellen?
Dat 6 miljard mensen in eens anders gaan leven is een utopie.
Een flink deel heeft 's avonds geen licht en fokt als konijnen.
Wat moet je doen om dat gedrag te compenseren?

Zelfs als heel Weeze morgen sluit en Schiphol erbij, zitten we over een aantal jaar met 8 miljard op deze planeet.
Zelfs als heel NL besluit om een voetafdruk van nul te realiseren, gaan de Chinezen door. En de Indiërs. En de Amerikanen. Enz.

Voor mij redenen genoeg om lekker in het vliegtuig te stappen en een paar weken van het leven te genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Groeten,

John.
Je zal bijna blij zijn met het nieuwe griepvrus!
Bedankt Bert Sitters voor de info, ik heb het bericht gekopieerd naar het ZwedenwebForum.