Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin nuvi 550 - Forum Wereldfietser

Garmin nuvi 550

Ik was een beetje aan het uitzien voor een GPS om mee te wandelen en fietsen. Met die 550 zou je dus dat kunnen en je zou hem ook in de auto kunnen gebruiken. Heeft er iemand hier ervaring met die 550? :)
De nuvi 550 is eigenlijk ongeschikt voor een fietsvakantie. Dat komt doordat je geen wegwerpbatterijen kunt gebruiken en dus snel met energieproblemen komt te zitten.

Voor dagtochtjes daarentegen is het apparaat juist wel ontworpen.
Awel ja, het zou dus voor dagtochtjes zijn. En kun je daar dan alles mee wat je met een Garmin eTrex ook zou kunnen? Want tussen die twee ligt de keuze nu. :)
Eerlijk gezegd weet ik dat niet zo precies meer. Kijk eens op het gps forum http://forum.gps.nl/
Ik denk inderdaad dat je dit het beste op het GPS-forum, de meeste mensen met een GPS hier hebben een outdoor model. Die zijn niet zo geschikt voor de auto, klein scherm en geen gesproken aanwijzingen. De vraag is hoe vaak je de GPS in de auto en bij het fietsen wilt gebruiken. Zie bijv. dit advies.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=24122
Ik heb hem getest (zie ook het tijdschrift De Wereldfietser) en hij was erg leuk. Eindelijk eens een fietsGPS met een vrouwenstem :oops:

Nadeel is inderdaad de accu, maar met een naafdynamo en adapter kun je hem opladen. Ben je wat meer computerminded, neem dan vooral de eTrex of de GPSmap. De Nuvi 550 is laagdrempellig in gebruik en heel goed bruikbaar in Nederland. Maar wil je meer, kijk dan naar een ander.
Die nüvi lijkt me afgezien van het batterijverbruik wel aardig, er zit standaard een kaart van Europa op incl. schaduwreliëf kaart (heeft de Etrex niet), het scherm is groter dan de meeste outdoor modellen en de bediening lijkt me makkelijker. Bluetooth, een fotoviewer en een mp3 speler (nuvi 510) zit ook al niet op de etrex. Wel schijnt het scherm minder goed afleesbaar te zijn bij zonlicht.
Ik denk dat ik vrijdag eens ga kijken in een winkel, maar iedereen al heel hard bedankt voor de goede raad. :)