Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hanze - Forum Wereldfietser

Hanze

Als jullie me missen, ik ben even fietsen, ga de Hanzetocht doen, helemaal, dus ben zeker een week of 5-6 op stap.

Ik hoop dat het achterwiel het blijft doen ( zie problemen bij Techniek onder het hoofdstuk Shi*mano)

Tot later

Jans
Veel plezier, Jans!
Jans, geniet ervan!

Marianne
Hallo Jans,

het is een prachtige route en als je net zo goed weer hebt als ik 2003 had dan kom je nog aan het zweten.
Voor een verslag van mijn tocht in 2003 zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... sroute.htm
Jans Kinds schreef:Als jullie me missen, ik ben even fietsen, ga de Hanzetocht doen, helemaal, dus ben zeker een week of 5-6 op stap.
Veel plezier Jans, ik duim voor mooi weer :wink:
Jans Kinds schreef:....ik ben even fietsen, ga de Hanzetocht doen, helemaal, dus ben zeker een week of 5-6 op stap......
En niet alle bordjes verhangen, he! Deze zomer wil ik ook de hele of halve Hanze fietsen. Ik verwacht een uitgebreid verslag van je! :D

Een mooie reis
en veel plezier. :wink:

P.S.: Hoe doe je dat nou op 30 april? Königinnentag.. 8)
Rachel schreef:
En niet alle bordjes verhangen, he! Deze zomer wil ik ook de hele of halve Hanze fietsen. Ik verwacht een uitgebreid verslag van je! :D

Een mooie reis
en veel plezier. :wink:

P.S.: Hoe doe je dat nou op 30 april? Königinnentag.. 8)
Rachel, het leuke van de Hanzetocht ( van Michaël) is dat er geen bordjes zijn. Het is het lekkere ouderwetse constant op je routebeschrijving kijken en je teller in de gaten houden.............. zo van na 300 m. bij dikke boom rechts. Laat nou net die boom omgehakt zijn :D

Königinnentag zal wel ongemerkt voorbij gaan, maar de dag erna is het wel feest/vrij in Duitsland, 1. May Feiertag, Tag der Arbeit.

Heb 2 jaar geleden al een stuk gedaan, van Groningen naar Bremen en toen langs de rivier de Wezer naar Hamelen en zo door naar Paderborn.
Was toen ( sept 2007) heel slecht weer, de onverharde stukken in het bos helemaal stukgereden door bosbouwmachines. Dat was toen minder leuk.

We beginnen gewoon weer.

Iedereen bedankt voor de goede wensen.

Maandag gaat het gebeuren "it geat on"

Oan tsen, :lol:

Jans uit Friesland
Jans,

Alle verhalen die je hebt gehoord, gezien en gelezen over de route zijn waar, dat kan dus nooit tegenvallen. En neem vooral de tijd om om je heen te kijken; fietsen is leuk, maar er is daar zo verschrikkelijk veel te zien en genieten. Goede tocht!
Jans Kinds schreef: Rachel, het leuke van de Hanzetocht ( van Michaël) is dat er geen bordjes zijn. Het is het lekkere ouderwetse constant op je routebeschrijving kijken en je teller in de gaten houden.............. zo van na 300 m. bij dikke boom rechts. Laat nou net die boom omgehakt zijn :D

Königinnentag zal wel ongemerkt voorbij gaan, maar de dag erna is het wel feest/vrij in Duitsland, 1. May Feiertag, Tag der Arbeit.
Was ook maar een geintje, Jans. :D Ik heb de drie spiksplinternieuwe delen van de route al klaarliggen. Dat gepuzzel is leuk. Geen GPS voor mij!

En ja, ik hou ook meer van rood dan oranje.. 8)

Maandag staat er een stevige bries uit het westen dus jullie worden de goede kant uit geblazen. :wink:

Tot over 6 weken..
Zit nu 70 km voor Hamelen.
Is best pittig, je wordt ouder papa.......

Veel leuke dingen gezien, veel gescholden op de onmogelijke weggetjes die Michael heeft bedacht.
Maar zo had ik het ook vvorgesteld, en zo is het ook.
Prachtige tocht, nog een 900 km en dan heb ik het helammal gefietst.
Eeen afgebroken stuurtasdrager, een lostlatend profiel van de voorband Mar.XR) maar doorgaan. nog geen lekke band, 1 spaak voorwiel (steen) 1 weer kapot Exped Downmat ( weer dons uit de inblaasopening de 3e !!!!)

Verder alles goed en gezond.

Tot ovver een week of 2

Groet

Jans
Jans Kinds schreef:Zit nu 70 km voor Hamelen.
Is best pittig, je wordt ouder papa.......

Veel leuke dingen gezien, veel gescholden op de onmogelijke weggetjes die Michael heeft bedacht.
Maar zo had ik het ook voorgesteld, en zo is het ook.
De ergste slechte paden heb je nu wel gehad Jans!! Vanaf nu mooie geasfalteerde fietspaden en fietsen over stilgelegde spoorbanen en langs mooie riviertjes en meren. Wel zijn er tot Keulen nog wat hobbels in het landschap te nemen, echter voor 80% over geasfalteerde wegen en paden. :wink:
Ben weer veilig in het land.
Vanaf Zaltbommel niet meer de Hanze gevolgd, maar naar familie in Blokker NH. Vandaag vanaf Leerdam met wind N tegen naar Blokker (130 km ).
Morgen ga ik met mijn auto die hier gestald staat naar Grou.

Het stuk Zaltbommel naar Grou doe ik zeker nog een keer, maar vele stukken ervan ken ik al.

Dus niet 100% afgerond, maar toch 3027 km in 32 gefietste dagen. 2 rustdagen, maar dan verveel ik me een ongeluk, dus liever fietsen.

Machtig mooie tocht, met hele mooie natuur en hele mooie oude stadjes. Veel heb ik van de stadjes niet gezien, dat doe ik nog wel eens per camper.
Het ging mij nu om het fietsen en de totaalbeleving.

Zoals al eerder gezegd, Michaël heeft een pracht mix van goede en minder goede wegen en zelfs af en toe wegen die die naam niet mogen hebben.
Klimmen is niet mijn sterkste punt, te zwaar teveel uitrusting, en ja de jaren tellen toch een beetje. Dus ik vond jet traject Hamelen Keulen best loodzwaar.

Uiteindelijk 2 lekke banden gehad, 1x een foutje in de binnenband en 1x de voorband waar het loopvlak van begon los te laten. Reserve bij me, dus gaan.

Voor het overige moet de fiets even heftig in de revisie, ketting, cassette en de pedalen moeten vervangen/ reparatie.

Het was een prachtavontuur, met overal vriendelijke aardige mensen en veel bewondering voor die ouwe Nederlander die dit soort gekkigheid aan het doen is.

Nu eerst dagen schoonmaken, opruimen en weer in het normale ritme komen.

Dit was mijn Hanze !!

Groet

Jans
Jans, je bent terug van je prachtavontuur, jouw Hanze. En veilig ook.

Goed gedaan.

Wanneer er net als voor de Elfsteden een kruisje bestond, zou ik hem je vandaag persoonlijk opspelden. Wie weet zou de plaatselijke fanfare van Grou komen opdraven ook. Om je feestelijk te verwelkomen.

Door de manier waarop je de tocht, ontwikkeld door Michaël Wannet, beschrijft, ook in je tussentijdse verslag, zou ik het liefst morgen vertrekken. Ik moet nog zo’n 40 dagen aftellen...

Je zegt dat ‘Michaël (..) een pracht mix van goede en minder goede wegen en zelfs af en toe wegen die die naam niet mogen hebben’ heeft gekozen. Ondanks die laatste heb je de 3027 kilometers in 32 dagen afgelegd. Geweldig vanwege de totaalbeleving.

Ik kan me dat voorstellen.

Misschien ga ik over dik een maand ook wel zo veel kilometers rijden. Maar niet in zo korte tijd. Ik ben van plan ‘de hele mooie oude stadjes’ zoals jij ze noemt binnenstebuiten te keren. Terugkomen met een camper zit er voor mij niet in.

Je zegt dat je ‘overal vriendelijke aardige mensen en veel bewondering’ ontmoette. Dat klopt helemaal met de ervaring die ik vorig jaar had. Toen fietste ik een voorproefje van deze Hanzereis.

Je noemt de Hanzeroute een ‘machtig mooie tocht, met hele mooie natuur’. Daar ga ik me enorm op verheugen.

Sterkte met schoonmaken, opruimen en het hervinden van je gewone ritme in de komende dagen, het afkicken dus!

Ik hoop dat ik over een tijdje ook kan schrijven: “Dit was mijn Hanze”.

Welcome back, Jans!
Bedankt Rachel,

Ja nogmaals, ik vond het een prachtavontuur. Een echt verslag ga ik nog over nadenken, is niet mijn sterke punt, heb ook geen website of hoe dat ook heet .webblog oid??

De massa's herten, reeën. wilde zwijnen, vader moeder en wel iets van 8 kleintjes, loopt vlak voor je langs. Eekhoorntjes marterachtigen, brutale kraaien die zelfs het brood uit de tent wisten te pikken........ een camping met zeker 15 katten die gekoesterd werden door een kattenvrouwtje........maar niet echt door mij nadat ik ze in de voortent tegenkwam...........Vele leuke, minder leuke en bijna verlaten( stil) campings.

En dan een gebruik, waar wel de nodige voorzichtigheid nodig is: 1 mei en Hemelvaart ( Vatertach in Duitsland) dan gaan ze met karretjes en complete boerenwagens met versiering maar vooral met veeeeeel bier enz. de smalle oude paden op. Dan valt er wel eens fles stuk. Dagen lang overal flesresten moeten omzeilen.
En maar proberen mij een biertje te laten meedrinken. Nou, 1x gedaan en dan kun je de volgende 50 km wel vergeten. Zakt in de benen.......

Weinig andere fietsers ( afgezien van de dagfietsers, die er uitzien alsof ze naar Santiago gaan) ontmoet. 2 leuke meiden uit Nieuw Zeeland, op een onmogelijk binnenweggetje, ja via GPS. Hadden net Nederland gedaan.....

In de buurt van Keulen een stel dat naar Rome onderweg was.

Ik moet mijn dagboekje nog maar eens nalezen. Wie weet heb ik nog wel een leuk verhaal.

Groet

Jans
Jans Kinds schreef:Ja nogmaals, ik vond het een prachtavontuur. Een echt verslag ga ik nog over nadenken, is niet mijn sterke punt, heb ook geen website
Een leuk verhaal met wat foto's erbij plaats ik graag op de website van de Hanzefietsroute Jans :wink:
Hai Michaël

Ga ik even over nadenken. Bedankt voor het aanbod.

Heb wel een aantal foto's, maar ben daar wat lui in, dus meestal op rustpunten. Hetzelfde geldt voor opmerkingen over de route/wijzigingen in de route. Vaak hele kleine dingen, ander wegdek, geen betonplaten meer maar asfalt......... Ja dan zou ik pen en papier tevoorschijn moeten halen en een notitie maken...........ben ik al kilometers verder voor ik daar aan denk.......

Ik kom er op terug.

Ben nog steeds bezig met schoonmaken, opruimen en nagenieten.

Groet

Jans