Hallo allemaal,
met pijn in mijn hart is mij een bod gedaan dat ik niet kon weigeren. Mijn zwager heeft aangeboden mijn 1 jaar oude Fahhradmanufaktur te willen hebben en heeft mij een nieuwe Idworx easy rohler ervoor teruggegeven. Ongelooflijk maar tis echt waar, en ik ben door de knieen gegaan
.
Ervaring VSF:
handvaten vervangen door ergon handvaten;
na 2.500 km rigida sphinx achtervelg vervangen door een exal sp 19;
na 4.000 km de trapascartridge BB UN 25 vervangen door de BB UN 54;
chainglider bevalt eigenlijk niet vanwege aanlopen op de achternaaf.
Maar los van deze akkefietjes, op moment van de wissel was de fiets helemaal top en ben er nog steeds lyrisch over (de fiets, niet de wissel).
Heb nu ruim 4 maanden de Easy Rohler en moest wel even wennen aan de 28" wielen. Heb er ook ivm woon- werkverkeer de kettingkast bijgenomen. Hoewel ik het prijsverschil met de VSF nog erg hoog vind, ben ik het wel meer gaan begrijpen. De fiets beschikt toch wel over een buitengewone schoonheid, en, er is goed nagedacht over de combi van onderdelen en afwerking, het is gewoon allemaal erg mooi. Er is eigenlijk niet iets aan die fiets wat ik zou willen veranderen (nou ja het Terry zadel heb ik eraf gedaan, zit nu een SR respiro sport op, een onverwacht buitengewoon lekker zittend zadel). Met name de firmtech remmen zijn een stuk makkelijker afstelbaar dan de normale HS 33.
Twee hele kleine minpuntjes:
de bidonnokjes zitten wat dicht op elkaar, igv gebruik van een zefal bidonhouder is er te weinig ruimte voor twee bidon(houders). Oplossing is een type bidon houder te installeren waarbij het schroefgat dicht aan de onderkant zit;
de rigida darim velgen met carbondeeltjes, remmen bij droog weer subliem, maar remmen bij nat weer resulteert in een kortstondig sterk schokken van het voorwiel net voordat je stilstaat.
Heb overigens hierover gemailed naar Idworx en heb vrijwel direct antwoord op mijn vragen gehad, goede after sales dus daar.
Ik wil iedereen op dit forum nog eens bedanken. Jullie bijdragen hebben uiteindelijk geleid tot de aanschaf van mijn eerste reisfiets en tot aanzienlijke vergroting van mijn inzichten in fietstechniek waar ik nog dagelijks de vruchten van pluk. Ben nu mijzelf aan het storten op de noodzakelijk camping gear!!
Desalniettemin nog 1 vraag:
op de linkercrank van de Truvativ Stylo zit een crankbout die geborgd wordt door een moer. Als je een 8mm inbussleutel in de crankbout steekt trek je de crank van de as. Op de amerikaanse MTB forum lees ik vaak dat dit type crankstel nog wel eens los raakt. Dus ik wil het nodige gereedschap in mijn kistje hebben. Voor de borgring heb je een 16 mm inbus nodig (liefst een bit voor de momentsleutel, ik heb er inmiddels 2), maar waar kan je zo'n 16 inbus voor een ratel/momentsleutel los kopen? Heeft iemand een link?
groeten Walter B.
met pijn in mijn hart is mij een bod gedaan dat ik niet kon weigeren. Mijn zwager heeft aangeboden mijn 1 jaar oude Fahhradmanufaktur te willen hebben en heeft mij een nieuwe Idworx easy rohler ervoor teruggegeven. Ongelooflijk maar tis echt waar, en ik ben door de knieen gegaan
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ervaring VSF:
handvaten vervangen door ergon handvaten;
na 2.500 km rigida sphinx achtervelg vervangen door een exal sp 19;
na 4.000 km de trapascartridge BB UN 25 vervangen door de BB UN 54;
chainglider bevalt eigenlijk niet vanwege aanlopen op de achternaaf.
Maar los van deze akkefietjes, op moment van de wissel was de fiets helemaal top en ben er nog steeds lyrisch over (de fiets, niet de wissel).
Heb nu ruim 4 maanden de Easy Rohler en moest wel even wennen aan de 28" wielen. Heb er ook ivm woon- werkverkeer de kettingkast bijgenomen. Hoewel ik het prijsverschil met de VSF nog erg hoog vind, ben ik het wel meer gaan begrijpen. De fiets beschikt toch wel over een buitengewone schoonheid, en, er is goed nagedacht over de combi van onderdelen en afwerking, het is gewoon allemaal erg mooi. Er is eigenlijk niet iets aan die fiets wat ik zou willen veranderen (nou ja het Terry zadel heb ik eraf gedaan, zit nu een SR respiro sport op, een onverwacht buitengewoon lekker zittend zadel). Met name de firmtech remmen zijn een stuk makkelijker afstelbaar dan de normale HS 33.
Twee hele kleine minpuntjes:
de bidonnokjes zitten wat dicht op elkaar, igv gebruik van een zefal bidonhouder is er te weinig ruimte voor twee bidon(houders). Oplossing is een type bidon houder te installeren waarbij het schroefgat dicht aan de onderkant zit;
de rigida darim velgen met carbondeeltjes, remmen bij droog weer subliem, maar remmen bij nat weer resulteert in een kortstondig sterk schokken van het voorwiel net voordat je stilstaat.
Heb overigens hierover gemailed naar Idworx en heb vrijwel direct antwoord op mijn vragen gehad, goede after sales dus daar.
Ik wil iedereen op dit forum nog eens bedanken. Jullie bijdragen hebben uiteindelijk geleid tot de aanschaf van mijn eerste reisfiets en tot aanzienlijke vergroting van mijn inzichten in fietstechniek waar ik nog dagelijks de vruchten van pluk. Ben nu mijzelf aan het storten op de noodzakelijk camping gear!!
Desalniettemin nog 1 vraag:
op de linkercrank van de Truvativ Stylo zit een crankbout die geborgd wordt door een moer. Als je een 8mm inbussleutel in de crankbout steekt trek je de crank van de as. Op de amerikaanse MTB forum lees ik vaak dat dit type crankstel nog wel eens los raakt. Dus ik wil het nodige gereedschap in mijn kistje hebben. Voor de borgring heb je een 16 mm inbus nodig (liefst een bit voor de momentsleutel, ik heb er inmiddels 2), maar waar kan je zo'n 16 inbus voor een ratel/momentsleutel los kopen? Heeft iemand een link?
groeten Walter B.