door
Leon » za 18 apr, 2009 20:18
Een grote doek dient voor comfort. Puur technisch kun je beter een klein dingetje nemen en dat maakt het niet veel uit wat voor materiaal:
1. Ik heb een paar jaar terug eens een test gedaan in gewicht en droogsnelheid van een katoenen en een Xenos-handdoek. Droog, nat-uitgewrongen en na uren drogen gewogen. Er was een aardig verschil, enkele tientallen procenten geloof ik, maar echt indrukwekkend vond ik het niet.
2. Ik heb de afgelopen jaren tijdens fietsvakanties onvrijwillig (rotweer) vastgesteld dat je je prima kunt afdrogen met een net uitgewassen en uitgewrongen handdoek. Zowel met een Xenos-doekje als met een gewone katoenen handdoek. Ik kwam tot die procedure doordat de handdoek stonk en het weer het niet mogelijk maakte iets te drogen.
3. Aangezien je je een handdoek bij het afdrogen ook meerdere keren kunt uitwringen maakt het formaat van de handdoek niet uit, dus kun je - technisch gezien - prima bezuinigen op afmeting en dikte van het doekje. Met een washandje lukt het dus ook, zij het dat sommige washandjes zo klein zijn dat mijn handen er niet in passen, wat nogmaals tot halvering kan leiden
Groet,
Leon