Additionally, paste this code immediately after the opening tag: +/- 350KM rondje van en naar Munchen. Advies gevraagd - Forum Wereldfietser

+/- 350KM rondje van en naar Munchen. Advies gevraagd

Over een kleine 2 weken gaan we met de trein (fiets mee) naar München om 5 dagen later weer het omgekeerde te doen. We denken in die tijd een rondje op de fiets van zo'n 350 km te gaan maken met dus vertrek en aankomst vanuit München. We willen niet al te bergachtig gebied in en we overnachten het liefst in een Gasthof oid in een stad(je). Heeft iemand een suggestie voor een route? (wat mogen we echt niet missen?)

Alvast dank

Groet Peter
PeeWee schreef:Over een kleine 2 weken gaan we met de trein (fiets mee) naar München om 5 dagen later weer het omgekeerde te doen. We denken in die tijd een rondje op de fiets van zo'n 350 km te gaan maken met dus vertrek en aankomst vanuit München. We willen niet al te bergachtig gebied in en we overnachten het liefst in een Gasthof oid in een stad(je). Heeft iemand een suggestie voor een route? (wat mogen we echt niet missen?)

Alvast dank

Groet Peter
Mooi met veel oude stadjes is de Benedikt Radweg, Maar dan moet je vanaf Muenchen Hbf nog even met de trein naar Traunstein. Google naar Benediktweg. Deze route is korter dan 350 km maar je kunt er bijvoorbeeld een stukje Mozartweg of Inntalweg aan vastkoppelen.
Oberammergau en omgeving. Indrukwekkende, zwierige barokke kerken en kloostergebouwen! Helaas is fietsen in Bayern voor mij onmogelijk. De enige Duitse deelstaat waar de leeftijdsgrens in Jugendherbergen 27 jaar is. Dus een soort Kintergarten! :x
Ik bezocht in 2000 kamp Dachau waar de beide opa's van mijn vrouw zijn omgekomen. Stromende regen en in een Etap overnacht.
Op weg naar de Dolomieten heb ik ooit vanuit München de Isar radweg gevolgd en op de terugweg de Mangfall radweg.

Zie http://www.bayerninfo.de/vib/rad;jsessi ... 2FE183EF46 voor een overichtskaart van Fietsroutes in Bayern.

Voor heel Duitsland zou je ook kunnen zoeken op
http://www.deutschland-tourismus.de/DEU ... finder.htm
Martin E. van Doornik schreef:Oberammergau en omgeving. Indrukwekkende, zwierige barokke kerken en kloostergebouwen! Helaas is fietsen in Bayern voor mij onmogelijk. De enige Duitse deelstaat waar de leeftijdsgrens in Jugendherbergen 27 jaar is. Dus een soort Kintergarten! :x
Ik bezocht in 2000 kamp Dachau waar de beide opa's van mijn vrouw zijn omgekomen. Stromende regen en in een Etap overnacht.
Op campings in Beieren geldt de leeftijdsgrens niet en verder zijn er tal van leuke kleinschalige overnachtingsmogelijkheden. Kijk eens op Bett & Bike op de site van de Duitse fietsersbond: www.adfc.de
bert sitters schreef:Op campings in Beieren geldt de leeftijdsgrens niet en verder zijn er tal van leuke kleinschalige overnachtingsmogelijkheden. Kijk eens op Bett & Bike op de site van de Duitse fietsersbond: http://www.adfc.de
Waren wij ook van plan, maar wij hadden op heenreis in september 2000 via Zwitserland en Oostenrijk gekampeerd. Ik heb familie in Davos. Bij het afbreken van de tent op de camping van Tsagguns (Vorarlberg) pieste een voorbij lopende hond op ons matras. Uitgerekend het matras van ons echtelijke tweepersoonsbed thuis! Wij waren toch per auto, dus zonder gepomp van een luchtbed. Ik gooide woedend een steen naar dit stomme mormel. Het stonk zo erg dat wij het matras ter plekke hebben weggegooid en voortaan in jeugdherbergen hebben overnacht. Via Innsbrück reden wij naar Dachau. In Bayern heeft het bovendien erg hard geregend. Dus in erg dure Zimmer-frei of in een Etap overnacht.

Afbeelding
De camping van Tsagguns (Österreich) met rechts onze combinatietent.
Ik heb een aantal routelinks in Duitsland verzameld, waaronder Beieren zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... sland.html
Martin E. van Doornik schreef:
bert sitters schreef:Op campings in Beieren geldt de leeftijdsgrens niet en verder zijn er tal van leuke kleinschalige overnachtingsmogelijkheden. Kijk eens op Bett & Bike op de site van de Duitse fietsersbond: http://www.adfc.de
Waren wij ook van plan, maar wij hadden op heenreis in september 2000 via Zwitserland en Oostenrijk gekampeerd. Ik heb familie in Davos. Bij het afbreken van de tent op de camping van Tsagguns (Vorarlberg) pieste een voorbij lopende hond op ons matras. Uitgerekend het matras van ons echtelijke tweepersoonsbed thuis! Wij waren toch per auto, dus zonder gepomp van een luchtbed. Ik gooide woedend een steen naar dit stomme mormel. Het stonk zo erg dat wij het matras ter plekke hebben weggegooid en voortaan in jeugdherbergen hebben overnacht. Via Innsbrück reden wij naar Dachau. In Bayern heeft het bovendien erg hard geregend. Dus in erg dure Zimmer-frei of in een Etap overnacht.

Afbeelding
De camping van Tsagguns (Österreich) met rechts onze combinatietent.
Zijn alle jeugdherbergen hondenvrij, of geldt in Beieren ook een leeftijdsgrens voor honden?
Bedankt allen voor de reactie. We gaan eens rustig alle opties bekijken en dan binnenkort de knoop doorhakken. Dan is het daarna alleen maar afwachten op een voorspoedige treinreis en mooi weer.

Groet Peter