door
Chris » zo 07 dec, 2003 23:46
Wat ik vooral wil weten is of je wel vooruit geraakt in de woestijn, en of je zonder begeleiding er door kan.
En hoe het zit met de bevoorrading, want ik heb begrepen dat de kleine dorpjes onderweg niet veel te bieden hebben op gebied van voedingswinkeltjes.
Moet ik bvb. rekening houden met afstanden van enkele honderden kilometers voor ik terug kan bevoorraden?
Ik heb in Noorwegen gefietst afgelopen zomer en daar waren de supermarktjes (in het noorden) soms op dag afstand, wat niet echt een probleem was, maar stel dat je hooguit 30 km vooruit geraakt op 1 dag met al dat zand, en de volgende belangrijke plaats 200 of 300 km verder ligt, dan wil je daar wel op voorbereid zijn. Mijn normale dag afstanden zijn rond de 100 à 120 km per dag in Europa (met uitschieters van 160km/dag en meer) maar ik verwacht dat dit in Tunesië wel wat minder zal zijn.
Over het zoutmeer Chott El Jerrid wil ik ook wel wat meer info, ik heb gelezen dat je tussen mei en september veilig kan oversteken, maar hoe zit het in november, is het dan onveilig of eerder onmogelijk? Als iemand hier ervaring mee heeft (al dan niet in november) graag.
Ik heb ondertussen mijn oude nummers eens doorzocht, en reeds een artikeltje gevonden, volgens dit artikel is het wel mogelijk om het zoutmeer in de winter over te steken, maar ik moet het nog hellemaal lezen.
Alvast bedankt voor de reactie
Groetjes Chris