Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Standaard voor fietsonderhoud - Forum Wereldfietser

Standaard voor fietsonderhoud

Hallo,

wat voor standaarden voor fietsonderhoud raden jullie aan? Ik zet nu altijd m'n fiets ondersteboven, maar het lijkt me prettiger als ik zonder te bukken aan m'n fiets rechtop kan werken. Wat voor systemen bestaan er en wat is prettig en betaalbaar? Ik heb geen mogelijkheid iets aan het plafond te hangen.

Gerrit.
Ik gebruik een Park Tool PCS-10. Niet goedkoop (zeker niet als je 'm in Nederland koopt), en vrij groot en zwaar, maar bevalt me prima. Stevig en stabiel is-ie in ieder geval zeker.

.tsooJ
zie ook dit topic.

Heb er zelf een goedkope via een duitse leverancier, gewoon een opvouw driepoot. Ik zou nu zelf een duurdere aanschaffen, of alleen de klem die ik dan zou monteren op een steigerpijp die in een tegel past en dus een vaste opstelling kan vormen.

Kheb er zelf een die erg op deze lijkt.

Afbeelding

Succes

Bas
Heb je een fietsenrek voor achter op de auto? Haal daar de klem af!

De klemmen van o.a. de Spinder zijn ideaal voor je steigerpijp. Misschien kun je die los bestellen?
Bij deze standaard van Tacx steunt de fiets op de trapas. Daardoor staat ie op ooghoogte. Je moet de fiets dus behoorlijk hoog optillen (lastig als je klein bent :cry: ).
Ik heb een vergelijkbare (maar goedkopere uitvoering, gekocht bij GAMMA). Nadeel bij beide is dat als je driftig aan het werk bent, de standaard langzaam aan kan gaan scharnieren en dus inklappen. Maar goed, ik heb hem gekocht en doe het ermee. Al zet ik ook de fiets vaak gewoon op zijn kop. Of ik leg hem op de tuintafel, als de wielen eruit zijn. Volgens mij is de handigste schoonmaakplek voor de fiets een 'hangende', via 2 katrollen/haken met kettingen vanaf het plafond. Maar daar moet je dan wel een geschikte plek voor hebben. :wink:
http://www.tacx.com/producten.php?langu ... Cyclestand
:lol: