Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets in trein granada - malaga (luchthaven) - Forum Wereldfietser

fiets in trein granada - malaga (luchthaven)

Hallo allemaal,
Weet iemad hier iets meer van. Ik krijg op internet nogal wat tegenstrijdige berichten: mag wel, mag niet, eigenlijk niet, mag wel maar er zijn touniquets waar fiets niet door kan etc. Wie heeft meest recente info? Gr. Rob
Vanaf en naar treinstation Malaga-luchthaven mag je geen fietsen meenemen in de trein.
Van Granada naar het hoofdstation van Malaga mogen fietsen wel mee in Mediadistancia-treinen. Je moet dan van Malaga naar de luchthaven fietsen. Verder moet je tussen Granada naar Malaga overstappen in Bobadilla of in Antequra en dan fietsen naar Bobadilla.

Zie verder alles over fietsen in Spaanse treinen en een dienstregeling van treinen waarin de fiets meekan mijn spoorboekje: de Fiets in Spaanse treinen: http://www.fietswegen.nl
Begin 2007 zijn wij wel met de fietsen in de trein van het vliegveld naar het centrum van Málaga gekomen. Het was echter wel duidelijk dat dit niet de bedoeling was. Ik weet niet hoe de situatie op dit moment is.

Je kunt vanaf het vliegveld van Málaga wel vrij gemakkelijk naar de stad fietsen. Zie kaartje.

Vanaf het busstation van Malaga gaan er rechtstreekse bussen naar Granada waar de fiets in mee mag. Dan hoef je niet over te stappen onderweg.
Gudrun schreef:Begin 2007 zijn wij wel met de fietsen in de trein van het vliegveld naar het centrum van Málaga gekomen. Het was echter wel duidelijk dat dit niet de bedoeling was. Ik weet niet hoe de situatie op dit moment is.

Je kunt vanaf het vliegveld van Málaga wel vrij gemakkelijk naar de stad fietsen. Zie kaartje.

Vanaf het busstation van Malaga gaan er rechtstreekse bussen naar Granada waar de fiets in mee mag. Dan hoef je niet over te stappen onderweg.
---------
Dank je wel Bert en Gudrun,

:D Niet alleen ik maar ook anderen kunnnen hier hun voordeel mee doen .

Rob
Gudrun schreef:Begin 2007 zijn wij wel met de fietsen in de trein van het vliegveld naar het centrum van Málaga gekomen. Het was echter wel duidelijk dat dit niet de bedoeling was. Ik weet niet hoe de situatie op dit moment is.

Je kunt vanaf het vliegveld van Málaga wel vrij gemakkelijk naar de stad fietsen. Zie kaartje.

Vanaf het busstation van Malaga gaan er rechtstreekse bussen naar Granada waar de fiets in mee mag. Dan hoef je niet over te stappen onderweg.
Beste Gudrun,
Omdat je kaartje van Malaga naar luchthaven zo duidelijk is en de route vanaf Granada via kust naar Malaga ook zo duidelijk is, zou die info wellicht door de beheerder aan landeninfo Spanje toegevoegd kunnen worden. Benjaminse kan met het alternatief van Grananda naar kust, dan langs de kust naar Malaga ook een aanvulling verzorgen, lijkt me. Rob
Hallo allemaal,

Afgelopen februari hebben wij gefietst in Andalusie. Wij namen het hierboven besproken kaartje van Gudrun mee. Hulde dat iemand zoiets op internet zet.
Echter.... de situatie is veranderd.
Vanaf vliegveld Malaga richting Malaga centrum: we hebben ons een breuk gezocht, veel rondgevraagd maar je kunt de Rio Guadalhorce alleen oversteken over de Av. de Velazguez (N340).
Er is een loopbrug (goed met fietsen te doen) over de N340 maar die brengt je in de Poligon Industrial Villa Rosa. Daarvandaan kun je onder de A7 door maar dan loop je vast in de wijk Guadalmar. Er is in deze wijk een brug over de Rio Guadalhorce maar helaas is de rivier daar inmiddels vertakt en die tweede stroom heeft geen brug... Wij waren een uur verder voordat we daar achter kwamen...
De N340 is druk en niet bestemd voor fietsen maar het valt te doen. Alleen de brug is zeer onplezierig, de vluchtstrook is daar minimaal. Maar dat is hooguit 400 meter. Er voor en erna zijn paralelwegen of afritten.
Het kaartje van Gudrun is al wat verouderd. De Azucarera Intelhorce (direct na de brug is nu doorgetrokken en loopt met een bocht naar de Calle Pacifico. Beide wegen zijn goed te befietsen.
Vanuit het vliegveld zou ik:
Richting N340 fietsen - bij een rotonde de paralelweg volgen (noordzijde). Je komt dat uit paralel aan de N340. Er is geen weg paralel aan de N340 onder het spoor door maar je kunt hier door een soort brede goot onder het spoor doorlopen naar het Holiday Express hotel. Vanaf hier ligt een paralelweg tot aan de brug. Bij de Makro neem je de loopbrug naar de andere zijde van de N340. Volg de N340 noordwaarts over een paralelweg tot deze weg je afzet op de N340. Dan de brug over en direct erna eerste afslag er weer af (dit is het nieuwe stuk van de Az. Intelhorce. Als je deze blijft volgen (oa langs een groot stadion) kom je vanzelf op de Calle Pacifico.

Succes ermee,
Ed
Op de site van Raul Gonzalez

http://fietseninspanje.nl/routes.html

staat bij de route "Rondje Andakusie" een routebeschrijving hoe je vanaf het vliegveld van Malaga over veilige wegen naar de camping in Torremolinos kan fietsen. Simpel en gemakkelijk, wij hebben het verschillende malen gedaan. Die route over die loopbrug klopt inderdaad niet meer.
Ronald van der Perk schreef:Op de site van Raul Gonzalez

http://fietseninspanje.nl/routes.html

staat bij de route "Rondje Andakusie" een routebeschrijving hoe je vanaf het vliegveld van Malaga over veilige wegen naar de camping in Torremolinos kan fietsen. Simpel en gemakkelijk, wij hebben het verschillende malen gedaan. Die route over die loopbrug klopt inderdaad niet meer.
Als je via de route van Raul ook naar de camping Torremolines wil, dan moet je als je nog voor Torremolinos zelf in Los Alamos eenmaal op de boulevard langs de zee bent aangekomen na een paar honderd meter naar rechts een brede laan met lelijke flatgebouwen op: de Avenida Riviera. Je gaat bij het station Los Alamos (fietsen verboden in de trein) rechtdoor het tunneltje onder de spoorbaan door. Voorbij de winkels rechtsaf de N-340 op en meteen is rechts de camping. Bepaald niet de mooiste, vriendelijkste en goedkoopste camping, maar als begin- of eindpunt van je reis wel te doen.
Hallo Allemaal,

Langzaam aan wordt de info compleet. Lijkt me ook een leuk idee. Na het fietsen vanuit NL in Torremolinos een paar dagen (beetje) decadent doen met goed boek en MP3.

Trouwens: Kan iemand zeggen of je in die periode (eind juni/begin juli) ruim van te voren voor de vlucht met fiets moet boeken omdat alles al ruim van te voren wellicht volgeboekt is, welke termijn houden jullie aan. 1 weel, 4 weken of al in NL boeken ? Gr en bedankt Rob
bert sitters schreef:Bepaald niet de mooiste, vriendelijkste en goedkoopste camping, maar als begin- of eindpunt van je reis wel te doen.
Smaken verschillen. De Engelsman die af en toe bij de receptie staat is wat stug en streng maar er valt best mee te praten. Bovendien wordt er de laatste jaren veel gedaan aan het verbeteren van die camping. Wij zijn daar nu al een aantal jaren achter elkaar geweest en het toiletgebouw is prima. Toen we daar in het voorjaar van 2008 waren waren er meer boompjes aangeplant en stonden er op de plek voor de kleine tentjes allemaal picknick tafels. Ik had dat in Spanje nog niet eerder meegemaakt. Om je reis te beginnen en te eindigen is het een perfecte plaats. Dicht bij het vliegveld, vlak bij het station naar Malaga en een paar minuten lopen van het strand.
Ronald van der Perk schreef:
bert sitters schreef:Bepaald niet de mooiste, vriendelijkste en goedkoopste camping, maar als begin- of eindpunt van je reis wel te doen.
Smaken verschillen. De Engelsman die af en toe bij de receptie staat is wat stug en streng maar er valt best mee te praten. Bovendien wordt er de laatste jaren veel gedaan aan het verbeteren van die camping. Wij zijn daar nu al een aantal jaren achter elkaar geweest en het toiletgebouw is prima. Toen we daar in het voorjaar van 2008 waren waren er meer boompjes aangeplant en stonden er op de plek voor de kleine tentjes allemaal picknick tafels. Ik had dat in Spanje nog niet eerder meegemaakt. Om je reis te beginnen en te eindigen is het een perfecte plaats. Dicht bij het vliegveld, vlak bij het station naar Malaga en een paar minuten lopen van het strand.
Bedoel je de man met de staart?

Dat er nu picknick-tafels staan is natuurlijk een groot pluspunt!
alime schreef:Hallo Allemaal,

Langzaam aan wordt de info compleet. Lijkt me ook een leuk idee. Na het fietsen vanuit NL in Torremolinos een paar dagen (beetje) decadent doen met goed boek en MP3.

Trouwens: Kan iemand zeggen of je in die periode (eind juni/begin juli) ruim van te voren voor de vlucht met fiets moet boeken omdat alles al ruim van te voren wellicht volgeboekt is, welke termijn houden jullie aan. 1 weel, 4 weken of al in NL boeken ? Gr en bedankt Rob
Het probleem is niet zo zeer het meenemen van je fiets, maar de prijs voor je stoel.
De eerste stoelen van een vlucht worden voor een prikkie verkocht. Daarna gaan de prijzen steeds omhoog en de laatste stoelen gaan tegen stevige prijzen de deur uit. Eind mei krijgt weer bijna iedereen vakantiegeld op zijn rekening. Dan zal de belangstelling voor vluchten fors stijgen. Ik zou voor die tijd geboekt hebben. In een 737 kunnen in de regel 7 fietsen mee.
Zoek zo snel mogelijk uit wanneer je op vakantie gaat en boek je stoel en een plek voor je fiets.
bert sitters schreef:Bedoel je de man met de staart?
Ja, precies, die man met dat staartje.
bert sitters schreef:
alime schreef:Hallo Allemaal,

Langzaam aan wordt de info compleet. Lijkt me ook een leuk idee. Na het fietsen vanuit NL in Torremolinos een paar dagen (beetje) decadent doen met goed boek en MP3.

Trouwens: Kan iemand zeggen of je in die periode (eind juni/begin juli) ruim van te voren voor de vlucht met fiets moet boeken omdat alles al ruim van te voren wellicht volgeboekt is, welke termijn houden jullie aan. 1 weel, 4 weken of al in NL boeken ? Gr en bedankt Rob
Het probleem is niet zo zeer het meenemen van je fiets, maar de prijs voor je stoel.
De eerste stoelen van een vlucht worden voor een prikkie verkocht. Daarna gaan de prijzen steeds omhoog en de laatste stoelen gaan tegen stevige prijzen de deur uit. Eind mei krijgt weer bijna iedereen vakantiegeld op zijn rekening. Dan zal de belangstelling voor vluchten fors stijgen. Ik zou voor die tijd geboekt hebben. In een 737 kunnen in de regel 7 fietsen mee.
Zoek zo snel mogelijk uit wanneer je op vakantie gaat en boek je stoel en een plek voor je fiets.
Echter ik ga heen fietsen en dan terug vliegen. Dan moet ik toch wel 2 maanden de tijd nemen. Moeilijk dat van te voren in te schatten. Rob
Ik zou toch van tevoren boeken. Kom je te ruim uit, dan kun je een extra ommetje fietsen of wat meer tijd in interessante steden doorbrengen. Wordt het te krap, dan kun je in Spanje een stukje treinen (met 'regionales').

Liz