Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doel???? - Forum Wereldfietser

Doel????

Hoi.

Wat voor doel kan je stellen als je 6 dagen kan gaan fietsen??

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen of ideeen.

Groetjes, Rob.
Wat voor een type doel bedoel je?
Aantal km's, hoeveelheid plezier, aantal passen, rust?
Van huis uit 3 dagen heen en 3 dagen terug, da's pak 'm beet een kleine 300km. enkele reis.

Pak de kaart en trek een cirkel van 300km. et voila...
Nou ja, doe maar een halve cirkel want Engeland word wel erg krap.
Probeer eens de horizon te bereiken... 8)
:? Ehhhhhh.... Plezier hebben, buiten in de natuur in beweging en met vrienden zijn
Wat bedoel je precies met je vraag? Een bepaalde bestemming te bereiken binnen 6 dagen? Berlijn of Parijs misschien? :?
Hoi,

Ik wil inderdaad vanuit huis (Rijen) vertrekken en heb 6 dagen om via een leuke bestemming (mijn doel) weer thuis terug te komen.
100 km per dag.

Iemand een idee wat een leuk ritje zou kunnen zijn?
robrijen schreef:Ik wil inderdaad vanuit huis (Rijen) vertrekken en heb 6 dagen om via een leuke bestemming (mijn doel) weer thuis terug te komen.
100 km per dag. Iemand een idee wat een leuk ritje zou kunnen zijn?
Hou je van:
bochtige dijken
rechte dijken
polderwegen
bedrijventerreinen
zware industrie
zware industrie - met geur
hollandse steden
vinexwijken
bos
veengrond
slootjes
molens
.
.
.
.
Vlaamse lintbebouwing
knooppuntenroutes
jaagpaden langs kleine kanalen
jaagpaden langs grote kanalen
heuveltjes
onverhard
stenige wegen
kassein
boerderijen
grote heuvels
steile heuvels
lange afdalingen
bonkige afdalingen
modder op de weg
bankjes voor picknicks
gelegenheden tot revitaillisati... euh frietkotten
café's
goede restaurants
.
.
.
etc.etc.
alle vragen te beantwoorden op een schaal van 'prachtig' helemaal terug tot 'wil ik echt niet zien'
:wink:
Dan zou ik een route voor je kunnen verzinnen.
Leon
robrijen schreef:Hoi,

Ik wil inderdaad vanuit huis (Rijen) vertrekken en heb 6 dagen om via een leuke bestemming (mijn doel) weer thuis terug te komen.
100 km per dag.

Iemand een idee wat een leuk ritje zou kunnen zijn?
Beste,

Een leuk ritje was voor mij een paar jaar geleden de Ems route. Ergens richting Münster beginnen, de Ems opzoeken en hup de helemaal bewijzerde Ems route volgen naar Noord Duitsland (Ost Friesland). Dan met trein naar nl. Afhankelijk van wind in zuiden of noorden beginnen. Kijk ook even op : http://www.radtour4u.de/rahmen3.html .
Rob
Niemand meer iets hierover te melden. kan ik me niet voorstellen. Dit is toch juist wat heel veel fietsers bezig houdt. Waar gaat mijn volgende tocht naar toe? Uiteraard is fietsen op zich een mooi doel. Maar...........doe je een rondje afsluitdijk............doe je een rondje zeeuwse eilanden...........doe je een retourtje luxemburg................en daarbij...waar zijn de uitgestippelde routes hiervoor....wie helpt me?
robrijen schreef:...waar zijn de uitgestippelde routes hiervoor....wie helpt me?
http://fietsroutes.startpagina.nl
Inderdaad. Het helpt als je je vraag wat duidelijker stelt. Wil je persé een gedocumenteerde route fietsen, of zoek je zelf een route tussen een begin- en eindpunt? Zoek je een platte route, heuvels of bergen? Wil je vanaf huis starten en/of eindigen, of vind je het geen probleem om heen en/of terug een stukje te treinen?

In dat laatste geval kun je op de site van de treinreiswinkel inspiratie opdoen voor start- en eindpunten waar je makkelijk met fiets kan komen. De CNL's kan ik aanraden. In het hoogseizoen rijden er ook fietsbussen.

Een aangename route van 600 km in het echt levert een rechte lijn van ongeveer 300-350 km in Google Earth. Daar kun je dus naar hartelust wegdromen met het meetlatje.

Liz
Wat te denken van een retourtje Luxemburg?
Rijen, Zuid Limburg, Belgische Ardennen, Luxemburg langs de Moezel en weer terug.
Een paar leuke klimmetjes, mooie en rustige tocht.

Succes,
Wim
robrijen schreef:Hoi.

Groetjes, Rob.
robrijen schreef:Hoi.
Groetjes, Rob.
Nog een mogelijk antwoord:
Ga van start in een richting waarin je zin hebt. Fiets elke dag zoveel of zo weinig als je wilt. Omwegen zijn irrelevant. Zoek vanaf een uur of vier waar je ongeveer gaat overnachten. Kijk op de derde dag of je al een bocht moet maken om richting huis te gaan. En eet genoeg appeltaart. :D
Leon
Zes dagen fietsen? Met de boot naar Newcastle en dan fietsen door het prachtige landschap naar Edinburgh (160 km), per trein terug naar Newcastle en weer naar huis varen.... Het is een van de ideeën die in mijn hoofd spelen.
Leon schreef:Nog een mogelijk antwoord:
Ga van start in een richting waarin je zin hebt. Fiets elke dag zoveel of zo weinig als je wilt. Omwegen zijn irrelevant. Zoek vanaf een uur of vier waar je ongeveer gaat overnachten. Kijk op de derde dag of je al een bocht moet maken om richting huis te gaan. En eet genoeg appeltaart. :D
Leon
Nog makkelijker: met een dalurenkaart kost treinen in Nederland geen drol, dus skip die bocht halverwege, rij gewoon door tot je de trein terug moet pakken om weer op je werk te verschijnen
Nou alsjeblieft Rob, suggesties zat!
We zijn benieuwd welk doel je nu uiteindelijk kiest.
Laat je het ook even weten hier?

Fiets ze!
Blanche schreef:Nou alsjeblieft Rob, suggesties zat!
We zijn benieuwd welk doel je nu uiteindelijk kiest.
Laat je het ook even weten hier?

Fiets ze!
Hallo Blache,

Waarschijnlijk is je bericht of aan een ander of aan een andere Rob gericht want ik heb mijn doel al: spanje
Rob (maar pseudonym Alime)
alime schreef: Hallo Blache,

Waarschijnlijk is je bericht of aan een ander of aan een andere Rob gericht want ik heb mijn doel al: spanje
Rob (maar pseudonym Alime)
*Hero wijst op naam van topic starter...
Martin E. van Doornik schreef:Zes dagen fietsen? Met de boot naar Newcastle en dan fietsen door het prachtige landschap naar Edinburgh (160 km), per trein terug naar Newcastle en weer naar huis varen.... Het is een van de ideeën die in mijn hoofd spelen.
Dat is een erg mooi route ....."The beautiful Northumberland landscape", Alnwick castle (deel I harry potter), Bamborough castle, Holy island voor een flesje mead (als de causeway open is) een biertje doen in Berwick, en veel mooi plaatsjes. In deze streek heb ik leren lopen en snel daarna fietsen, bier drinken is op wat later leeftijd gekomen :twisted:

Met deze route kan je bij de kust blijven waar het relatieve vlak blijft of verder de binnenland in om wat meer klimwerk te doen...met een beetje doortraper is Newcastle - Edinburgh 2 dagen fietsen, dus kan je ook allebij doen. Maar een dagje in Edinburgh is ook leuk natuurlijk.