Additionally, paste this code immediately after the opening tag: spd fietswandelschoenen - Forum Wereldfietser

spd fietswandelschoenen

Ik ben op zoek naar nieuwe SPD fietswandelschoenen, en ik zoek naar iets dat zo goed loopt en zo waterdicht is dat ik geen andere schoenen mee hoef te nemen. Ik dacht aan de Shimano MT 90 of de MT 60, allebei met Goretex binnenwerk. Ik heb relatief brede voeten. Zijn er nog interessante alternatieven?
Wim
Ik draag de MT90 nu een paar jaar in de natte koude periode van het jaar. Bij van Bommel heb ik leest I maar ook deze schoenen passen me redelijk in de breedte. Een nadeel, regen komt van boven en daar zit een groot gat waar je enkel in zit. Helemaal droge voeten hou je dus niet. Ze zijn wel lekker warm. Tel bij Shimano schoenen een maatje of 1 a 2 bij je eigen schoenen op.
Terugkomend op je vraag, ik heb geen alternatieven gevonden die waterdichte voering hebben en een brede leest.
Hoi Jacques. Ze heten Gamaschen en dat werkt goed, zolang het daar boven weer niet kan inregenen. Zelf gebruik ik een redelijk lange regenbroek die voldoende over de schoenen valt. Aan de stukken in Op Pad hecht ik eerlijk gezegd niet veel waarde (al kan het nuttig zijn voor het marktoverzicht): de vermenging met zakelijke belangen lijkt me soms net iets te groot. Ik hecht meer aan de ervaringen van Wereldfietsers.
Ik heb eerder met halfhoge Goretex wandelschoenen gefietst en dat beviel eigenlijk wel. Het is waar dat het wat zweterig kan worden in warm weer (maar daarvoor heb ik ook nog lichtere schoenen zonder Goretex), maar Goretex is een mooie (wel wat kwetsbare) manier om relatief lichte schoenen toch waterdicht te maken. En waterdicht moet het van mij toch wel zijn. Het alternatief zou zijn schoenen van dikker leer. Lake heeft zoiets, maar dat leek me toch meer een zware winterschoen. Ik fiets nu eenmaal niet alleen in Israel - sterker nog, ik vind juist landen waar het soms wat kouder en natter is vaak erg mooi. Ik had het er net gisteren nog met mijn zoontje over dat Schotland zo'n leuke bestemming zou zijn.
Wim
Wim schreef:Ik ben op zoek naar nieuwe SPD fietswandelschoenen, en ik zoek naar iets dat zo goed loopt en zo waterdicht is dat ik geen andere schoenen mee hoef te nemen. Ik dacht aan de Shimano MT 90 of de MT 60, allebei met Goretex binnenwerk. Ik heb relatief brede voeten. Zijn er nog interessante alternatieven?
Wim
Dit is toch moeilijk te bepalen Wim. Als iemand met een 'supertip' komt zul je de schoen toch alsnog moeten passen?
Leon
Passen was ik zeker van plan. Ik koop een hoop online, maar zeker geen schoenen. Maar dit helpt om het veld te verkleinen.
Wim
kijk ook eens naar Lake

http://www.lakecycling.de/
Tsja, dan is de optie van een mtb schoen met een losse neopreen schoen zeker niet wat je wilt?

Zelf onlangs de Trail 110 gekocht van Specialized, nog geen lange afstanden op gelopen maar de schoen heeft een fijne ronding voor zodat de voet afwikkelt met wandelen, 1 mt groter gekocht als anders (breedvoor) zitten heerlijk. recencie:
http://bikemag.com/gear/apparel/7-15-08 ... trail-110/
Probleem is dat vooral in voor een najaar 's morgens het gras zo nat is. Het is vooral daarom dat ik waterdichte schoenen wil. Eenmaal op de fiets kan ik die enkele keer dat het regent inderdaad ook overschoenen of Sealskinz sokken gebruiken.
Ik had inderdaad naar Lake gekeken, en die stonden oorspronkelijk ook bovenaan mijn lijstje. Ze zijn echter niet makelijk te krijgen, en schijnen (maar dit is alleen maar een gerucht) relatief smal te vallen. De echt waterdichte schoenen zijn dat door dikker leer (op zich niet verkeerd) maar daardoor zijn ze misschien ook wat al te warm. Maar vooral: waar kan ik ze in hemelsnaam passen?
Wim
Maar vooral: waar kan ik ze in hemelsnaam passen?
Bij Rein in Veenendaal heb ik ze in het najaar gezien. Ik heb ze in maat 45 wat bij mij overeenkomt met maat 9 in leest I.
Hoi Eric,
Jij hebt behalve die Lake schoenen (heb jij dat zware wintermodel?) toch ook de SHimano MT 90?
Wim
Zie hier de Shimano MT60 schoenen :lol:
MT90 heb ik ook geprobeerd, maar die zaten -bij mij- niet lekker.


Afbeelding



Afbeelding
Ja bij Goretex blijft het water er dan lekker in staan.
Wim
Heb nog onlangs met de lichtere gewone Shimano fietsschoenen gereden, en vond het te koud. En dat terwijl het droog was.
Wim
Hoi Wim, als ex-shimano medewerker heb mezelf een uitgebreide collectie shimano shoenen kado gegeven vanwege de enorme personeelskorting korting. Een Lake model heb ik niet, wel de SH-D100. Dat is een rode kunstof met neopreen afgezete mtb winterschoen. Redelijk spatwater bestendig. Het bevestiging van het plaatje zorgt voor een gat in de zool waardoor je water in de schoen krijgt als je in een plas staat. Voordeel is wel dat het regenwater er ook weer via de zool uit loopt. Ik denk dat ie inmiddels alleen in een museum te vinden is. De SH-M90 zitten bij mij als pantoffeltjes en zijn nog te koop.
Ik zie dat Eric Schuijt met zijn schuitjes door het water loopt. Daar lijkt me een SH-SD60 (ook antiek) sandaal geschikter voor. Dan zie je er voor enkelen uit als een bijbels figuur. Die liep echter over het water en niet er doorheen. :lol:
Ja bij Goretex blijft het water er dan lekker in staan
Tja..dat heb je met waterdichte schoenen, als het er eenmaal inzit kan het er niet meer uit. :wink:
Ik lees hier bijna niets over de loopkwaliteit van loopfietsschoenen. ZIJN er überhaupt dergelijke schoenen waar je fatsoenlijk een paar km op kunt lopen?
Ik heb vanmiddag de Shimano MT 90 gekocht. Ze lopen best redelijk lijkt het, en ik denk niet dat er wat dat betreft veel betere opties zijn. De schoen heeft de speciale Vibram fiets/loopzool, net als de Lake. Natuurlijk is de zool heel stijf, maar wel erg afgerond om het afrollen toch nog een beetje redelijk te laten gaan. Het blijft natuurlijk een compromis, maar een paar extra wandelschoenen van een kilo in je tas is ook geen feest.
Wim
Mijn moeilijke voeten :( willen helemaal niet lopen in zgn. SPD fietswandelschoenen. Waarom niet? Omdat die gewoon niet bestaan. Je hebt SPD-fietsschoenen en je hebt wandelschoenen. Op die SPD dingen wil je (sorry, ik) dus gewoon niet wandelen!
Zolang Keen ( :shock: reclame...??? o, nee, de merken vliegen hier toch al over mijn scherm.. :wink: ) geen schoenen maakt waar je fatsoenlijk op kunt lopen en waar SPD-plaatjes onder kunnen zonder dat het lopen een crime wordt, blijf ik gewoon op mijn Keen wandelschoenen/-sandalen fietsen......
Ik vind SPD heel erg fijn fietsen. Fietswandelschoenen lopen inderdaad niet heel erg geweldig, maar voor kortere wandelingen gaat het wat mij betreft wel, net als rond de tent. Als ik ook echt zou willen wandelen zou ik zeker echte wandelschoenen meenemen. Zo deed ik het tot op heden ook: lichte niet waterdichte fietsschoenen, en een apart paar stevige waterdichte wandelschoenen. Helaas is dat meer dan een kilo en veel extra plek in mijn tassen, en dat wil ik nu proberen te voorkomen. Bovendien wil ik een paar warmere waterdichte fietsschoenen voor vroeg in het voorjaar en laat in het najaar. We zullen zien.
Wim
Grappig, ik overweeg de laatste tijd steeds vaker om mijn oude pedalen met toeclips weer te monteren. Een paar jaar geleden had ik schoenen met SPD bij me en een paar sport sandalen (Keen ivm de beschermende neus).
Die SPD schoenen blijven op een gegeven moment in de fietstas en droeg ik bijna alleen mijn sandalen nog.
Qua fietsefficientie gaat er voor mijn gevoel weinig boven klikpedalen Maar het argument van Wim om maar 1 paar schoenen mee te nemen snijdt ook wel hout.
niko