door
Wim » za 28 mar, 2009 11:30
Hoi Jacques. Ze heten Gamaschen en dat werkt goed, zolang het daar boven weer niet kan inregenen. Zelf gebruik ik een redelijk lange regenbroek die voldoende over de schoenen valt. Aan de stukken in Op Pad hecht ik eerlijk gezegd niet veel waarde (al kan het nuttig zijn voor het marktoverzicht): de vermenging met zakelijke belangen lijkt me soms net iets te groot. Ik hecht meer aan de ervaringen van Wereldfietsers.
Ik heb eerder met halfhoge Goretex wandelschoenen gefietst en dat beviel eigenlijk wel. Het is waar dat het wat zweterig kan worden in warm weer (maar daarvoor heb ik ook nog lichtere schoenen zonder Goretex), maar Goretex is een mooie (wel wat kwetsbare) manier om relatief lichte schoenen toch waterdicht te maken. En waterdicht moet het van mij toch wel zijn. Het alternatief zou zijn schoenen van dikker leer. Lake heeft zoiets, maar dat leek me toch meer een zware winterschoen. Ik fiets nu eenmaal niet alleen in Israel - sterker nog, ik vind juist landen waar het soms wat kouder en natter is vaak erg mooi. Ik had het er net gisteren nog met mijn zoontje over dat Schotland zo'n leuke bestemming zou zijn.
Wim