Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inbus S L E U T E L 6mm voor verdiepte bout stuur - Forum Wereldfietser

Inbus S L E U T E L 6mm voor verdiepte bout stuur

Domme vraag misschien, maar wie heeft een tip voor de juiste inbus S L E U T E L voor mijn stuur? Dit o.a. i.v.m. vliegtuigvervoer. De 6mm bout ligt vrij diep verzonken. Met een standaardinbus S L E U T E L van 3cm lang aan de korte kant kan ik het stuur niet stevig genoeg aandraaien. Ik ben dus op zoek naar een losse inbus S L E U T E L die aan de korte kant >35 mm lang is.

Ik vraag dit omdat ik even bij onze doe het zelfzaak heb gekeken, maar daar alleen standaardsetjes.
willem.megens schreef:Domme vraag misschien, maar wie heeft een tip voor de juiste imbus voor mijn stuur? Dit o.a. i.v.m. vliegtuigvervoer. De 6mm bout ligt vrij diep verzonken. Met een standaardinbus van 3cm lang aan de korte kant kan ik het stuur niet stevig genoeg aandraiaen. Ik ben dus op zoek naar een losse imbus die aan de korte kant >35 mm lang is.

Ik vraag dit omdat ik even bij onze doe het zelfzaak heb gekeken, maar daar alleen standaardsetjes.
achterkant van de inbussleutel in het stuur steken, pijpje over of bahco op het uitstekende korte stuk?

inbussleutels zijn genormeerd, en dan altijd 32mm diep. 'Zakmes' minitools (fietsenmaker) of T-sleutels steken verder uit
m-gineering schreef: inbussleutels zijn genormeerd, en dan altijd 32mm diep. 'Zakmes' minitools (fietsenmaker) of T-sleutels steken verder uit
Die tools zijn meestal toch minder sterk, ofwel je hele tool is vernaggeld als het eens mis gaat.
Hier een inbussleutel van 3mm die zijn best heeft gedaan:
Afbeelding
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef: inbussleutels zijn genormeerd, en dan altijd 32mm diep. 'Zakmes' minitools (fietsenmaker) of T-sleutels steken verder uit
Die tools zijn meestal toch minder sterk, ofwel je hele tool is vernaggeld als het eens mis gaat.
Leon
Gegeven het feit dat dit een bout is die je met beleid aandraait zou ik me over de sterkte van het gereedschap hier geen zorgen maken.
Ik stel de vraag ivm vliegtransport. De laatste keer dat ik vers uit het vliegtuig met de fiets met keiharde wind tegen en niet goed genoeg aangedraaide stuurbout een fietstocht maakte, bleek dit levensgevaarlijk. Gelukkig kwam ik een Japanner tegen die wel een langere inbus S L E U T E L had en mij kon helpen.
willem.megens schreef:Gelukkig kwam ik een Japanner tegen die wel een langere inbus had en mij kon helpen.
Je gebruikt steeds het woord inbus als je inbussleutel bedoelt. Je hebt inbussleutels en inbusbouten. Het woord inbus kun je wellicht gebruiken voor de bout, maar m.i. niet voor de sleutel.
Dit ter voorkoming van "heb jij thuis een video? Dan kunnen we een video huren zodat we de nieuwste video van ... kunnen zien :( "
(idem cd, dvd, mp3 etc.)
m-gineering schreef:
Leon schreef:Die tools zijn meestal toch minder sterk, ofwel je hele tool is vernaggeld als het eens mis gaat.
Leon
Gegeven het feit dat dit een bout is die je met beleid aandraait zou ik me over de sterkte van het gereedschap hier geen zorgen maken.
Mijn gedachten dwaalden af naar diverse stadbarrels waar ik de stuurpenbout LOS wilde hebben en ik me (na kruipolie etc.) afvroeg wat het eerst ging breken.
Leon
http://www.pro.facom.fr/CatalogueGenera ... AT-05.aspx

84TC Clés mâles 6 pans en "T" métriques

http://www.pro.facom.com/webextranet/im ... 0_PF01.jpg

blijkbaar werkt de rechtstreekse link niet zo geweldig.

Misschien wat groot en lomp voor onderweg maar deze inbussleutels zijn een echte aanrader. Verder heeft Facom ook nog goede ratels en voor de rest hebben ze al veel van hun pluimen verloren.
Dit soort Inbussleutels heb je ook nog van het Italiaanse merk USAG. Ook goed. De gelijkaardige versie van BETA daarentegen laat je beter in de winkel liggen.
In het algemeen zijn de inbussleutels van Wiha, Wera en PB Swiss ook zeer goed.

Groetjes,
Frank