Ik zat er juist aan te denken om misschien een fiets met een r-naaf te kopen, toen ik aan Jan Koelstra vroeg waarom hij een Avaghon fiets heeft laten bouwen zonder een r-naaf. Hij vertelde mij het volgende:
"Rohloff stelt eisen aan het gewicht van de fietser bij het kiezen van de tandwielen. Ik trap graag licht en wilde dus een relatief groot achter tandwiel. In mijn geval zou de garantie op de naaf vervallen met de door mij gewenste tandwielen. In mijn geval zou de garantie op de naaf vervallen met de door mij gewenste tandwielen dus is het bij een derailleur fiets versnelling gebleven met een door mij zelf samengestelde set aan tandwielen op de achter naaf: 14-17-18-19-21-24-27-30-34
De 14 gebruik ik nooit en de 17 slechts heel zelden".
Ik trap ook graag licht. Mijn vraag is kan ik nu wel og niet een r-naaf kopen.
mario
"Rohloff stelt eisen aan het gewicht van de fietser bij het kiezen van de tandwielen. Ik trap graag licht en wilde dus een relatief groot achter tandwiel. In mijn geval zou de garantie op de naaf vervallen met de door mij gewenste tandwielen. In mijn geval zou de garantie op de naaf vervallen met de door mij gewenste tandwielen dus is het bij een derailleur fiets versnelling gebleven met een door mij zelf samengestelde set aan tandwielen op de achter naaf: 14-17-18-19-21-24-27-30-34
De 14 gebruik ik nooit en de 17 slechts heel zelden".
Ik trap ook graag licht. Mijn vraag is kan ik nu wel og niet een r-naaf kopen.
mario