Hier is een filmpje van, het ziet er wel makkelijker uit dan de huidige pumpje/zakje.
http://bicycletouringpro.com/blog/revie ... eping-mat/
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hoi!catemaron schreef:Ik vraag me weleens af waarvoor ze dons in deze mat doen.In een slaapzak doe je dons om tussen twee stoflagen volume te creëren waartussen lucht blijft zitten. De lucht isoleert vervolgens.
Feitelijk vul je een Exped matje al met lucht. De lucht isoleert en niet het dons.
Ga maar eens op een conventioneel luchtbed liggen! Niks geen isolatie maar een ijskoude matras.catemaron schreef:Ik vraag me weleens af waarvoor ze dons in deze mat doen.
In een slaapzak doe je dons om tussen twee stoflagen volume te creëren waartussen lucht blijft zitten. De lucht isoleert vervolgens.
Feitelijk vul je een Exped matje al met lucht. De lucht isoleert en niet het dons.
Wim,Wim schreef:Voor 2009 heeft Exped een nieuw model downmat aangekondigd, met ingebouwde pomp (net als bij de Synmat). Ik vroeg me af of er al iemand is die hem heeft.
Wim
Nadat (ook) onze 2 jaar oude downmats gingen lekken hebben we onder garantie nieuwe gekregen (hulde aan die bekende outdoor winkel in Woerden). Dit nieuwe model, met de geïntegreerde pomp, heeft niet meer de schroefventielen van voorheen maar tamelijk grote doppen. Tot nu toe, 6 nachten, zijn ze dicht gebleven.liz schreef:Twee keer hetzelfde probleem met langzaam leeglopen gehad. Geconstateerd dat er haarscheurtjes in de ventielen kwamen. Volgens mij is het gebruikte materiaal te hard en te bros. Vergelijk maar eens met een thermarest ventiel.
De nieuwe versie heeft weer dezelfde ventielen, knip...