Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tubes dragers - Forum Wereldfietser

tubes dragers

Heb tubes dragers op mijn trekkingfiets met ortliebtassen. Bevalt prima. Maar de tubes slijten op bepaalde plekken wel erg snel door de tassen. Bestaat er een goede remedie tegen dit slijten, duurzaam plakband oid?
Bedankt alvast.

Neem stukjes rubberslang of tuinslang en bevestig deze op de drager.
(Je moet dan wel opvulstukjes uit de haken van de fietstas halen)

Mvrgr,

Marco de Wit

Ik heb de dragers en tassen zelf niet, maar als ik dit zo hoor lijkt het me dat een van de twee een foute constructie heeft. Wellicht dat het eens nuttig is om wat foto's en brief te maken en deze aan de fabrikanten te sturen. Het lijkt me, dat als je zoveel voor je materiaal uitgeeft, dat daar ook een goede service tegenover mag staan.

De tassen zitten er goed op volgens mij maar ze bewegen altijd wel iets.

Tja. Ik heb noch Tubus noch Ortlieb, maar mijn tassen slijten niet. Er is een minimale speling, maar absoluut geen plekken wat slijtage optreed.
Jan schreef:Heb tubus dragers op mijn trekkingfiets met ortliebtassen. Bevalt prima. Maar de tubes slijten op bepaalde plekken wel erg snel door de tassen. Bestaat er een goede remedie tegen dit slijten, duurzaam plakband oid? Bedankt alvast.
Ik heb een aantal slijtplekken ingestreken met tweecomponentenlijm. Dat geeft een harde slijtsvaste laag en maakt de tas weer waterdicht.
Maar de tassen horen niet tegen boutjes e.d. aan te komen (had ik eerst); in dat geval zou je de dragers misscien anders kunnen monteren?
Groeten, Leon