Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Coast to Coast - Forum Wereldfietser

Coast to Coast

Beste fietsers,

Wij plannen volgend jaar deze fietstocht, waar weten nog niet welke route wij gaan nemen. Ofwel de PanAm of de Northern Tier. Mijn vrouw is een beginnende fietser, maar ze kan tegen dan al wat conditie opbouwen. Zou iemand ons advies of inlichtingen kunnen geven over beide routes. Misschien kan iemand ons de kaarten verkopen????. Wij zouden vertrekken in begin mei, is dit een goede periode???

Groeten Josip

www.up2north.be
Het grootste planningsprobleem is het klimaat. In het zuiden kan het echt heel heet en vochtig worden (ik heb er gewoond), en als je te vroeg door de noordelijke Rockies wilt krijg je het koud.
Wim
Beste Josip,

Een vraag? Ik ben ook van plan de coast to coast route te willen maken maar dan de Trans America Trail. In kilometers scheelt het niet veel.
Ik zoek medereizigers en misschien hebben jullie interesse om met mij deze route te willen gaan fietsen. Wat betreft de datum is dit wel de gunstigste tijd later moet je niet gaan. Op deze website kun je veel over fietsroutes vinden in Amerika (http://www.adventurecycling.org). Om dan de desbetreffende kaarten aan te schaffen liggen de kosten een stuk lager! Willen jullie met tent onderweg gaan of overnachten in hotels? Ik ga graag met de tent onderweg.
Groet,
Bernie van Kleef
Dag Bernie,

Wij gaan met de tent, en eventueel wildkamperen. Zou leuk zijn om eventueel samen te fietsen.

Groeten
:D Beste Josip,
Zijn jullie dan eventueel bereid de Trans American Trail te willen gaan doen of blijven jullie toch bij de noorderlijke route. Zo ja kunnen we dan eventueel een afspraak maken voor een eerste gesprek?
Groet,
Bernie van Kleef :D
dag Josip en Bernie

jullie plannen interesseren me wel! Graag kom ik dan ook aan tafel zitten om te brainstormen.
Houden jullie me op de hoogte?

groeten
Frederik
josip123 schreef:Beste fietsers,

Zou iemand ons advies of inlichtingen kunnen geven over beide routes. Misschien kan iemand ons de kaarten verkopen????. Wij zouden vertrekken in begin mei, is dit een goede periode???
Hoi,

Ik heb de laaste weken best wat zitten googelen over deze en anderen routes in de VS. Hier staan honderden reisverslagen over de ACA routes http://www.crazyguyonabike.com/doc/cate ... pe=journal het lijkt dat de meeste mensen reizen coast2coast v.a. mei/jun. En de Fietsvakantiewinkel.nl verkoopt de kaarten voor 11.95 per stuk.

Zelf ga ik later dit jaar een stukje PanAm doen v.a. florence. Ik heb maar 9 weken dus ik moet wind mee hebben in Kansas, Missouri, Kentucky en Virginia om de oost kust te kunnen halen maar het is wel een poging waard :wink: . De grootste probleem met het klimaat is het temperatuur verschil van +30 op een zomerse dag tot -15 bij 11000ft(als de passen open zijn...).

Mocht het uitzien dat coast2coast niet haalbaar is (of de dag afstanden niet leuk zijn)voor me ga ik v.a pueblo eff nog een keer de rockies over wippen richting Utah.

Veel plezier met het plannen en uitvoeren van jullie reis:) en hou mijn weblog in de gaten natuurlijk :lol:
Beste Josip,

Laat me weten of we eventueel gezamenlijk de fietstocht kunnen doen.
Ik zou het het liefst met een paar personen de tocht willen fietsen.
Voor een leuk indruk van de northern tier kijk naar deze video's of vimeo, die gozer heeft uren aan film gemaakt, maar volgens mij zijn ze niet helemaal geestelijk gezond thuis gekomen :lol:

http://www.vimeo.com/2457844