door
Gonne » za 20 jul, 2013 20:59
Ik zit momenteel in Florence en ben 10 juli gestart met de Reitsma route (vanuit Zuid-Limburg, Verona naar Florence met de auto, tot nu toe zo'n 1200 km gefietst) en ik ga naar Assisi. De route is erg mooi. Door Duitsland voornamelijk autoluwe routes. Wel vond ik de kwaliteit van de paden tegenvallen (in Dld) en ben dan ook blij dat ik niet op een racefiets rijdt. Paden in Oostenrijk en tot Verona in Italië zijn meer dan goed!
De Arlbergpas en Reschenpas zijn goed te doen. Ik heb ze wel beide aan het begin vd dag gedaan, wel twee dagen achter elkaar.
Ik fiets op een mountainbike met dunnere banden dan gebruikelijk, met bagagetassen achter en stuurtas. Ik kampeer niet (omdat ik in 12 dagen in Assisi wil zijn) maar maak gebruik van Gasthof, zimmerfrei e.d. Tot nu toe geen enkel probleem geweest en ook niet duur. Ik ben tijdens mijn tocht mensen tegen gekomen die de Bemjamins route heen hebben gereden (ook wel vaak slechte wegen begreep ik) en de Reitsma terug. De Reitsma route ri. Nederland is zwaarder dan ri. Rome.
Ik rijd op de boekjes van Reitsma en heb ter controle op de Nokiatelefoon de route op GPX tracks staan en ben daar heel blij mee. Zonder dat, was het toch lastiger geweest om zeker te zijn vd route, voornamelijk bij wegomleggingen die je zeker gaat tegenkomen.
Het is een prachtige route, geniet ervan en bereid je goed voor!!
Ciclo di Assisi