Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lentetrektocht 14 en 15 maart - Forum Wereldfietser

Lentetrektocht 14 en 15 maart

Lenterondrit in de kop van Noord-Holland
Fietskampeerweekend op zaterdag 14 & zondag 15 maart

Ooit geweten dat je de drukte van de hoofdstad al onder de rook van Amsterdam vergeten bent? Te beginnen bij Durgerdam. Daar ligt een prachtig natuurgebied waar we op zaterdag 14 maart als eerste doorheen fietsen. Dat gebied geeft al aan dat Nederland een waterland is. Daarvan zijn we het grootste gedeelte van de dag getuige van als we menig pontje nodig hebben om plassen, krieken, sloten en kanalen over te steken. Niets doet meer denken aan de metro’s, het gewring en gedoe van Amsterdam. Zeker niet als je de wieken van molens al van verre af kan zien draaien. Je begrijpt het al: toeristenplaatsen als Marken en Volendam laten we bewust links liggen.

Op zondag trekken we stilaan richting de Noordzeekust. Zo pikken we de boswachterij van Schoorl mee. Om dan slingerend door zowel het achterland van de duinen als de duinen te fietsen. Dit alles met het doel om de tocht zo afwisselend mogelijk te laten zijn. Terwijl we toch altijd in de buurt van zee en zand zullen zijn. Om deze weekendtocht in stijl af te sluiten, word je vanaf Beverwijk naar Amsterdam gelanceerd. Via een hoovercraft die over het Noordzeekanaal zoeft. Dan is de Noorderrondrit ten einde. En ben je terug bij af. Oftewel bij Amsterdam Centraal. Weet je daar dan de rust te bewaren? Want gedring en gedoe dringen zich dan weer op…

Basisgegevens
Afstanden : tweemaal circa 80 km
Vertrek : zaterdag 14 maart 10.30 uur vanaf parkeerplaats vlak voor Durgerdam (makkelijk fietsend te bereiken via Amsterdam Centraal en wie met de auto komt die hier gratis laten staan)
Overnachting : sfeervolle camping in de kop van Noord-Holland (exacte gegevens volgen na aanmelding)
Aankomst : zondag 15 maart circa 17.00 bij Amsterdam Centraal
Organisatie : Tom Huizenga (tomhuizenga@versatel.nl of 06-10953166)
Deelname : maximaal 15 personen (wie’t eerst komt, die’t eerst maalt)
Aanmelden : Tom Huizenga (tomhuizenga@versatel.nl of 06-10953166)
ja leuk Tom! Ik ga mee als het mooi weer is. Rutger W. en ik gaan op vrijdag van Rotterdam naar Haarlem fietsen en zien je wel op zaterdag in Durgerdam!
Ja leuk Tom, zegt Jim, ik ga ook mee! Helaas moet ik vrijdag nog werken, maar ik ben er bij op zaterdag.
Voor wie net inlogt: Rutger, Jim, Tom en ik zitten gezellig te eten en hebben net allerlei activiteiten bedacht, inspirerend avondje!!! Wie er nog meer meegaat op deze leuke tocht is Wouter Hagedoorn. Wie volgt!!!!
Jazeker, ik ben ook van de partij. Volgens mij heeft Lars ook interesse.

jim
Hallo lentetochtfietsers,

Leuk idee maar ik ga niet mee, heb iets anders te doen.
Heb misschien wel een aardige tip voor degenen die op zondag met de trein naar huis gaan. De NS is sponsor van de Boekenweek (11 tot en met 21 maart). Op zondag 15 maart mag je op vertoon van het Boekenweekgeschenk gratis in de trein. Dat betekent alleen een kaartje voor je fiets kopen.

Veel plezier,
Annita
Ik zat nog even te twijfelen maar wil toch ook wel mee.

groet,
Vincent
Ik kan eindelijk een keertje mee :) eindelijk een weekendje vrij en de baas is weg :o .

Tot volgende week en laat het lente maar beginnen!!
Yeah Jim, Suus en anderen,

Ik gaat ook mee !

Groetjes
O wat heb ik een zin. Het is de streek waar ik geboren en deels opgegroeid ben. Helaas weet ik nog niet of ik tijd heb. Loopt het storm?
Wim
Leuk, ik ga mede!
Mijn vriend Fons en ik (Lidewij) gaan ook mee... Wil je ons vast leren kennen, kijk dan op www.vakantiefietsers.nl
Vertrek : zaterdag 14 maart 10.30 uur vanaf parkeerplaats vlak voor Durgerdam (makkelijk fietsend te bereiken via Amsterdam Centraal en wie met de auto komt die hier gratis laten staan)
Kan iemand mij misschien iets exacter vertellen hoe ik hier kom :oops:
Ik voorzie dat ik anders straks ergens aan de verkeerde kant van het IJ naar jullie sta te zwaaien :D

Zijn er misschien mensen die net als ik rond 09:45 op CS aankomen ??

Wouter
Veel plezier allemaal!
Kan helaas niet mee :cry:
Pathfinder_II schreef:
Zijn er misschien mensen die net als ik rond 09:45 op CS aankomen ??

Wouter
Ik heb net een mailtje rond gestuurd, ik wilde voorstellen om met een groupje samen te rijden va centraal rond 10uur (als het haalbaar is om naar Durgerdam te rijden in 30minuten dat is..?) 0945 mag ook voor mijn als ik ns routeplanner mag geloven :wink:

groetjes
Hey Shane,

Misschien kan onze Local Hero Mr. Froggy ons door het woelige stadse leven komen leiden :wink:

Ik zal hem eens even een PB sturen. als ik het goed heb is het voor hem niet veel om. Ik heb al eerder een stadstour/havengebied van hem gehad ... en alleen dat is al de moeite waard.

Wouter

P.S. Ik ben op 09:31 Amsterdam Centraal 14b vanuit richting Amersfoort.
Hoi treingangers en eventueel A'dambewoners,
Zullen we om 9.45 uur aan de achterkant van CS afspreken? We moeten met de pont naar de overkant, en dan naar rechts :D. Handig als er een Amsterdammer meefietst! Zo niet, dan moeten we even de route uitvogelen (er is vast een knooppuntenbord in de buurt van de pont).
Groetjes,
Mandy
Ik heb de mailtje van james gezien, 0945 bij Ah het is dan, onder begleiding van onze locaal " hero" :)

Maar eerst mijn fiets in elkaar zetten ik kwam gisteren achter dat hij nog in zijn doos zit van Thailand (note to self: next time dont be so lazy).

Laat het lente feest maar beginnen,
Hallo allemaal,

Ik ga ook mee, kan er nog bij zegt Tom.
Ik ben Frank, ik fiets een aantal jaren maar nog nooit eerder met de wereldfietser.

Als ik geen pannen en potten meeneem zit ik dan alleen in het restaurant of zijn er meer die dat een goed idee vinden?

Tot zaterdag, Frank
Dus wat is nou de afspraak vanaf Amsterdam CS??
Hoe laat, waar?