Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De beurs: mogelijk verkeerd bandenadvies gegeven - Forum Wereldfietser

De beurs: mogelijk verkeerd bandenadvies gegeven

Op de beurs sprak ik met een dame die een Koga van een paar jaar oud bereed, en daar vanwege de lekbestedigheid Marathon Plus banden op had. Ze klaagde dat de fiets zwaar reed (geen wonder met die zware stugge banden), en ik heb haar toen de Marathon Supreme geadviseerd. Dat was een goed idee, behalve dat die natuurlijk geen dynamorand heeft. Ik ben vergeten te vragen of mevrouw een gewone dynamo gebruikt. Dus mevrouw, als U dit leest... Een alternatief zou dan zijn de gewone Marathon (niet de Plus of de Supreme). Die is voor bijna alles ook lekbestendig genoeg, en ook een stuk sneller en comfortabeler dan de Marathon Plus.
Sorry,
Wim
Of de Big Apple?
Of een naafdynamo? :idea:
Het ging om een Koga waarin echt geen brede band zou passen, dus de Big Apple was niet aan de orde. En ja, een naafdynamo is mooi, maar het ging eigenlijk om de vraag of die mevrouw een nieuwe fiets nodig had. Mijn suggestie was dat de bandenkeus wel eens debet kon zijn aan het zware fietsen. Ik wil niet steeds met de duurste oplossing komen.
Wim
Wim schreef:[...] en ik heb haar toen de Marathon Supreme geadviseerd. Dat was een goed idee, behalve dat die natuurlijk geen dynamorand heeft.
Misschien helpt het tegen het wakker liggen om te weten dat het mij in ieder geval nog geen problemen heeft opgeleverd. Ik rij met een Lightspin met rubber opzetdopje op 50-559 Marathon Supremes. Wat mij betreft dus inderdaad een prima idee, Wim. :wink:

Groetjes,

Carl