Hallo,
Ik heb eventjes de stappen op papier gezet om het te doen werken, misschien heeft hier iemand iets aan, anders ikzelf wel.
gebruikte programma's cgsmapper, mapsettoolkit en gpsmapedit
gpsmapedit om van de tracks kaartobjecten te maken, cgsmapper wordt door mapedit gebruikt om de kaartobjecten effectief in garmin kaartinformatie om te zetten, mapsettoolkit om de kaartinformatie te voorzien van hulpfiles in mapsource
al de programma's zijn shareware
-verzamel tracks in gdb bestand
-open gpsmapedit
-kies in menu file add gdb current project
-select all tracks in menu edit , rechtsklikken op één van de geselecteerde tracks omzetten naar polyline
-voeg zoomlevels toe(via map properties), twee , één voor de lege kaart en één voor de tracks
-kies map properties transparant, zet een id, een getal met 8 cijfers,op een getal dat nog niet in gebruik is in je mapsource kaarten
-verwijder alle toegevoegde tracks door ze te selecteren en via select all tracks en delete
-bewaar als polish format, dit moet voor effectief een garmin export te kunnen doen
-indien transparant voeg lijn toe aan polish format in notepad
"DrawPriority=1"
voor deze lijnen
Levels=2
Level0=21
Level1=20
bewaar notepad file, en sluit
-na bewaren als polish format, open polish format in mapedit, exporteer map als garmin via menu file, met gebruik van cgsmapper
, hernoem de file naar het nummer!!! dat je hebt opgegeven in kaart properties, nu heb je dus een kaart die bruikbaar is voor je garmin toestel
-gebruik nu mapsettoolkit om voor de kaart wat hulpfiles(nodig in mapsource) aan te maken, dit programma wordt uitgelegd in
http://www.gps-info.nl/custom_maps.php
-als alles goed is gegaan kun je in mapsource een kaart kiezen die je hebt gemaakt, en zou je die moeten kunnen uploaden naar je gps
-zelf heb ik dit gedaan voor m'n gpsmap cx60 en ik heb de kaarten nog niet gebruikt, dus bepaalde settings zou ik nog kunnen instellen, maar voorlopig ga ik het hierbij laten
Groeten
Willem