Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deuter brengt een ortlieb roller classic revisited? - Forum Wereldfietser

Deuter brengt een ortlieb roller classic revisited?

Op zoek naar een rugzak, en dan kom ik plots het volgende tegen
Afbeelding
Front panniers for low rider racks

The youngest member of the Deuter bicycle pannier family is a feisty little number. It protects the cyclists' kit even in the rain thanks to Dry Shield Technology. With its ultrasound welded seams and waterproof fabric, DS Technology has already proved itself on our DS rucksacks and will keep your kit nice and dry, even after a wet, rainy day. The roll-down closure system ensures that no moisture can get in, even from above. To make sure that everything can be stowed and carried neatly there is also a Lowrider version for the front rack. Both versions can be attached or detached quickly and securely using the Quick-Lock-1 System.

Deuter Dry Shield Technology – Fully Waterproof
Ultrasound Welded Waterproof Seams
Deuter Waterproof Fabric
Roll Down Closure System – Keeps everything Dry
Narrower Cut for good leg clearance
Ultra Stable
3M Reflectors
Ortlieb Quick-lock 1 Retention System
Weight 1150g
Capacity 32Lt Pr
Dimensions 35x30x18cm

Mijn mond viel open. Lijkt mij ongeveer de ideale combinatie tussen alle ortlieb tassen ooit gemaakt. En meer zelfs: ze gebruiken gewoon ortlieb QL1 bevestigingspunten.

let op de verstelbare riemen, het minimaal gebruik van plastic aan de buitenkant,...

Deuter heeft een aardige reputatie voor zijn rugzakken, betekend dit ook dat de textiel van deze zak steviger zou zijn als die van ortlieb?

Op de website van deuter vond ik er niets van, maar hier een linkje met wat uitleg
http://www.cyclestore.co.uk/productDeta ... ctID=14568
Leuk om te weten: Deuter en Ortlieb worden door dezelfde importeur (Lowa) geimporteerd. Ze zijn dus gewoon te bestellen, maar ik meen dat ze duurder zijn dan Ortlieb.
Eric Schuijt schreef:Leuk om te weten: Deuter en Ortlieb worden door dezelfde importeur (Lowa) geimporteerd. Ze zijn dus gewoon te bestellen, maar ik meen dat ze duurder zijn dan Ortlieb.
de wereld is klein

Deuter heeft al meer als een eeuw ervaring met het maken van rugzakken. Ze zijn voor rugzakken zo ongeveer wat ortlieb is op fietstassen gebied. Ik vind het wel fijn dat het wereldje van ortlieb met dat van deuter op die manier samensmelt!

het textiel lijkt me ongeveer het zelfde als die waar Vaude zo fel reclame voor maakt.
Ik ken het merk niet. En het zal heus een goede fietstas zijn. Het ontbreken van de plastic achterplaat op de tas geeft te denken. Zowel Ortlieb als Vaudee hebben deze achterplaat wel. Het zou hen in de productiekosten schelen als ze deze achterplaat weg kunnen laten.

Derhalve: Deuter heeft iets innovatiefs, of de tas is minder goed doordacht.
Ik zal er eens laten komen. Ik ben wel benieuwd. Hij moet wel erg goed zijn, wil hij concurreren met Ortlieb (of Vaude).
Vooral met de prijzen op de F&W beurs :lol: Daar staan een paar zaken met overjarige Ortlieb tassen. Niet alleen ondergetekende, maar ook Bever Zwerfsport.
Dit is best interessant. Deze tassen zitten qua maat in tussen de backrollers en de frontrollers van Ortlieb, en zijn dus wat klein voor achtertassen. Maar ze zijn ook erg licht.
Wim
Wim schreef:Deze tassen zitten qua maat in tussen de backrollers en de frontrollers van Ortlieb, en zijn dus wat klein voor achtertassen.
De tassen hierboven zijn voortassen, de achtertassen zijn zelfs 48L!
(Ortlieb is 25L en 40L)