Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaring met bestelling thorn cycle - Forum Wereldfietser

ervaring met bestelling thorn cycle

Beste medefietsers,
vorig jaar een nieuwe fiets overwogen maar na testritten (oa vsf t400 en santos) niet overtuigd. Ben tot de conclusie gekomen dat ik toch een klassieke stalen randonneur wil en kom uit op de thorn club tour (28 inch - sjcs special met bar end shifters). Gezien de waarde van de pond een van de goedkopere opties. En in vergelijking met VSF t400 en santos een kortere bovenbuis, plus met kleinere cranck te krijgen.

Mijn vraag is nu: heeft iemand op dit forum ervaring met deze fiets of een andere fiets van thorn? En de tweede vraag is, hoe werkt dat me bestelling en verzending? Kortom hoe wijs of juist niet is het een fiets te kopen die ik niet heb uitgeprobeerd?
Hoor graag
groeten
nins
Google eens naar Anna Wittert (onderweg van Alaska naar Ushuaia en is nu ergens in midden Amerika) en vraag eens naar de service van Thorn :(
Eric Schuijt schreef:Google eens naar Anna Wittert (onderweg van Alaska naar Ushuaia en is nu ergens in midden Amerika) en vraag eens naar de service van Thorn :(

is dat http://www.banditsofbridgewater.co.uk?? :D
Op hun site staat precies omschreven hoe het verzenden werkt. Je hebt zelfs een 100 dagen garantie, waarbij je zelfs je geld voor 100% terug krijgt.

Je kunt ook afreizen naar Thorn, want de fiets is na twee dagen klaar.
Met de boot kost het niet veel. Vlakbij hun zaak is een jeugdherberg.

Hoe goed hun service ook is, ik zelf zou nooit van het net een fiets kopen.

Mario
Ik heb zelf een aantal jaren geleden een Thorn Voyager childback tandem via het web/per telefoon (want dat laatste is in de praktijk toch vaak nog wel nodig voor de details). Dat ging heel goed. Thorn had een administratieve fout gemaakt, en zorgde op hun kosten voor extra snelle verzending. De fiets was perfect in orde, en iets dergelijks was sowieso nergens in Nederland te koop, en al helemaal niet voor zo'n prijs. De kern van dit soort mailorder werk is dat het alleen winstgevend is als de fiets echt in orde is, en daar hebben ze ook voor gezorgd. Ze hebben niet voor niets in Engeland een heel goede reputatie. Dat wil niet zeggen dat je niet ergens iemand kunt vinden die teleurgesteld is. Maar met systematisch slechte service overleef je niet in deze markt.
Er is een tijdje terug iemand op dit forum geweest die een Club Tour gekocht heeft, en naar ik begreep erg tevreden was. Als je een dergelijke fiets zoekt (een klassieke 28 inch randonneur met racebocht) dan heb je in Nederland voor dit soort prijzen ook niet echt veel keus. Als je de keuze van de maat eng vindt, dan kun je er inderdaad altijd een kleine vakantie van maken. Somerset is mooi, en met de boot (superapex vanaf HvH) heel goedkoop te bereiken.
Wim
Wim