Additionally, paste this code immediately after the opening tag: AllesBrander mee in het vliegtuig (canada) - Forum Wereldfietser

AllesBrander mee in het vliegtuig (canada)

Er staan nog heel wat potentiële landen op de lijst voor onze zomervakantie.
Een daarvan is Canada. Nu begrijp ik uit de informatie op de Wereldfietser dat dat het meenemen van een allesbrander naar Canada nogal wat problemen kan veroorzaken. Je raakt je alles brander simpelweg kwijt en maakt kans op een boete. Ik heb een aantal vragen rondom een allesbrander in het vliegtuig en naar Canada

- Hoe verpak je je allesbrander het best tijdens een vliegreis?
- Hoe haal je de geur het beste weg uit je allesbrander (benzine)? Hij kan geen gas aan.
- Heeft iemand recent ervaring met het meenemen van een allesbrander naar Canada?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Blanche
Wereldse Fietsfilmpjes
Ik heb hem meegenomen, maar dat was in 2004. Toen geen problemen.
Fles apart op de fiets gebonden in de bidonhouder.
Pomp apart in de pan.

Benzinebrander fles was schoongemaakt met cola.

Bij de eerste pomp wilde ze mij geen benzine geven (in Vancouver). Ik dacht dat je net als in de VS aan de pomp eerst moest betalen, maar dat werkte net als bij ons. Gewoon 1 litertje tappen en dan betalen voor minder dan een halve dollar.
:lol:
Hi,

Pomp en brander in de pan? Is dat alleen maar handig of voorkom je zo dat je brander zichtbaar is voor de scanner?
Marianne schreef:Pomp en brander in de pan? Is dat alleen maar handig of voorkom je zo dat je brander zichtbaar is voor de scanner?
Het soort rontgenstraling dat wordt gebruikt bij de scanners gaat door pannetjes heen, waardoor de inhoud zichtbaar wordt. Of je moet pannetjes van lood, met voldoende dikte, meenemen, maar dan krijg je wel wat vragen en extra zweetdruppels bij het fietsen.
Alleen de pomp zat in de pan, want daarnaast zitten ook bestek, laplandmok, kruiden, wasmiddel, schuursponsje, aansteker in de pan.

Het heeft bij mij tot nu toe gewerkt. Als je meekijkt bij de douane dan zie je altijd een grote brei en valt een pomp niet meer op.

groet

Luddo
Blanche schreef:- Hoe verpak je je allesbrander het best tijdens een vliegreis?
- Hoe haal je de geur het beste weg uit je allesbrander (benzine)? Hij kan geen gas aan.
Hallo Blanche,
Ik weet niet meer wat voor brander je hebt, maar eentje als een whisperlite kun je demonteren totdat je een hoopje schroot hebt dat nauwelijks meer op een brander lijkt. Spare parts zijn het dan. Verspreid ze over je tassen en je hebt geen brander.
De fles heb ik eens blauw gespoten en er water in gedaan. Wellicht heeft iemand nog mooie letters met de tekst Drinking Water, of als het echt moet Do Not Use This Bottle For Fuel! erbij.
Als je de brander met wasbenzine hebt schoongestookt en daarna met een sopje en een borstel hebt afgedaan is de meeste geur er wel af.
Leon
Leon schreef:Ik weet niet meer wat voor brander je hebt, maar eentje als een whisperlite kun je demonteren totdat je een hoopje schroot hebt dat nauwelijks meer op een brander lijkt.
Een optimus nova +

Kreeg ook nog dit draadje doorgestuurd over de verpakking van een brander.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... +vliegtuig. Nu nog de recente Canada situatie beantwoord
Blanche schreef:
Leon schreef:Ik weet niet meer wat voor brander je hebt, maar eentje als een whisperlite kun je demonteren totdat je een hoopje schroot hebt dat nauwelijks meer op een brander lijkt.
Een optimus nova +
Need I say more? :D
Die letters verschijnen bijkans op het Röntgenbeeld :shock:
Afbeelding
onderwerp is al eerder behandeld.

hieronder de link:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... +vliegtuig

voor meer info of problemen inzake deze materie laat het me weten en ik zoek het uit.

walter
@ Leon Die fles ga ik dus overschilderen
@ Walter Nee hoor deze vraag gaat ook specifiek over Canada. :wink:
Maar bedankt voor je link.
Neem gewoon een klein en licht kooktoestelletje van Camping-Gaz met een priktankje type C206. Ik was op kampeerfietstocht in the USA en heb zo gekookt. Nadat ik in Saint Louis ben geland, kocht ik in een kampeer- en sportartikelenzaak in Kirkwood een ander merk gastankje, maar wel van hetzelfde passend model. Zo kon ik daarna doorfietsen. Het was een bloedhete zomer daar in Missouri en de enige kampeerfietsvakantie in mijn 40-jarige wereldfietscarrière! Op de foto ben ik eten aan het koken, op gas dus en veel lichter dan de benzinebranders! Gewoon doen.
De hier afgebeelde tent is een dubbeldaks "Walker" van Perry Sport, nieuw gekocht voor deze reis. Ik heb hem nog steeds.

Afbeelding
"Top Notch Camp Resort" aan de beroemde "Route 66" in Eureka, Missouri, datum 7 juni 1977. Tarief US $ 18,00 voor twee nachten.
Volgens mij heb ik al eerder gelezen in andere topics dat je een fan van gas bent Martin. Maar eerlijk gezegd vind ik het een hoop gedoe om gas te vinden in een land waar de benzine veel makkelijker te verkrijgen is. Maar goed, da's niet de vraag van Blanche.

Ik moet eerlijk zeggen dat we nog nooit problemen met benzinebranders in landen hebben gehad en we hebben toch al door ongeveer 86 landen gefietst waarvan velen ook in- en uitgevlogen. Ik kan je alleen maar vertellen wat wij doen.

De brander en gasfles wordt goed uitgespoeld met afwasmiddel. Natuurlijk verdrogen daar de rubbers van maar dat is na de vlucht makkelijk weer in te vetten. Dan de brander gewoon in de bagage voor het ruim. Never had any problems.
Hoi Blanche, :D
nou, niets van gemerkt toen we vanaf Seoul naar Vancouver vlogen afgelopen juli (met Air Canada). Nou was ik ook niet op de hoogte dat je geen brander mee mocht nemen of dat dat tot problemen zou leiden...
Niet druk over maken, waar ik me zorgen over zou maken is het verkeer in Canada... :shock:
Groetjes uit Mexico,
Aaldrik
Marco Meijerink schreef:De brander en gasfles wordt goed uitgespoeld met afwasmiddel. Natuurlijk verdrogen daar de rubbers van maar dat is na de vlucht makkelijk weer in te vetten.
Vetten?
Samenvatting:
Rubber + afwasmiddel + tijd = weinig problemen (mijn auto al 16 jaar).
Rubber + vet of olie + tijd = brokkeltjes en/of taaie afscheiding.
Rubber + siliconenvet/siliconenolie + tijd = geen problemen.

Het bij de branders geleverde olieachtige spul is dus siliconenspul.

@Blanche: de fles ik het gemakklejkst te spuiten. Bij de automaterialenhandel hebben ze voor een paar euro honderden soorten metallic blauw - dwz voor een paar euro ééntje.
Eerst schuren.

Leon
Marco Meijerink schreef:Volgens mij heb ik al eerder gelezen in andere topics dat je een fan van gas bent Martin. Maar eerlijk gezegd vind ik het een hoop gedoe om gas te vinden in een land waar de benzine veel makkelijker te verkrijgen is. Maar goed, da's niet de vraag van Blanche.
Kan wel zijn, want m'n vader (was lid van de NTKC) had een koperen bezinebrander met een pomp en erboven zat een ijzeren ding met een rond gootje, waar hij spiritus ingoot om de boel aan te steken. Langs de rand van de koperen tank vier openingen om de pootjes te plaatsen waarop je een pan kunt zetten. Maar wat was dat ding loederzwaar! Tenslotte, in de jaren zeventig was de keus in verschillende branders veel beperkter dan nu. Dus koos ik als automatisch voor lichtgewicht Camping-Gaz, die in die jaren erg populair was. Een beetje dorpsijzerhandel of er hing een reclamebord van Camping-Gaz aan de gevel. Nu haast niet meer.
Kijk eens op: www.allesbrander.com
:lol: :lol: :lol: :lol:
bert sitters schreef:Kijk eens op: http://www.allesbrander.com
:lol: :lol: :lol: :lol:
Bert Sitters,
Dit gaat over houtgestookte CV's voor woningen. Off topic, maar misschien wel geschikt voor ons huis in Zweden....
Hoi Blanche,

De fles doe ik bij Gudy in de bidonhouder.
De brander wikkel ik in een doek en tywrap ik tussen bagagedrager en achterwiel.
Hopelijk zien ze gewoon een fiets als ze de scanner beelden zien.

John.
Ik zie de pontificale demonstratie van een allesbrander tijdens een kampeerweekend van de Wereldfietser nog voor me: alles vloog inderdaad in de hens, behalve het pitje onder het pannetje.
Je kunt ook om luchthaven-toestanden te vermijden na aankomst in Canada een brander kopen. Je zet die op de Canadese marktplaats te koop en wie weet heb je dat ding voor je terugvlucht al weer verkocht.
Een tip voor fietsen Canada: de Icefield-Road in de Rocky Mountains! Het gebied ten oosten daarvan vond ik maar saai.
bert sitters schreef:Een tip voor fietsen Canada: de Icefield-Road in de Rocky Mountains! Het gebied ten oosten daarvan vond ik maar saai.
Zoals hier?

Afbeelding
Oooh.... dé ultieme fietskick om door Banff and Jasper Nat'l Parks te fietsen, ik denk er nog vaak aan. Ik fotografeerde al fietsend deze twee voorliggers die nog niets van af wisten en daarna heb ik ze ingehaald.