Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie marokko - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie marokko

Wij willen dit jaar graag op fietsvakantie in Marokko. Omdat de georganiseerde reizen erg kort zijn en prijzig overwegen we om op eigen houtje te gaan maar we hebben geen flauew benul van de voorzieningen.

Onze vragen:
:?: Ik begrijp dat april/mei of september/oktober de beste maanden zijn. Vraag me af of er veel verschil is?? Reisorganisaties hebben het met name over april ivm de bloei van de planten/rozen. Is september nog te warm??
:?: Ik heb al wat tips van dit forum opgepikt maar we vragen ons toch nog af als we van stad naar stad fietsen of we een tent mee moeten nemen? Als er voldoende hotels in de steden zijn heeft dat onze voorkeur.
:?: En als je kampeert, kampeer je dan "wild"?
:?: Tips voor mooie routes? Wij zijn redelijk geoefende fietsers maar hoge passen trek ik niet.
Hoi Christel,

Allereerst welkom in het forum. Ben je lid van de WF of kom je net nieuw kijken? Ikzelf ben al 9 x in Marokko geweest maar altijd in december/januari.
Google eens op klimaattabellen voor Marokko dan kan je zelf zien wat de meets gunstige periode voor jullie is.

MMM geen bergen, niet wildkamperen.
Dan stel ik voor van Casablanca (2005) naar Agadir/of door naar Sidi Ifni via Tafraoute (2005) de anti atlas. Alleen de hoofdweg tussen Agadir en Tiznit niet fietsen, die is te druk. Kijk maar es in mijn weblog voor de exacte route.