Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mechanische schijfrem hangt bij hard remmen - Forum Wereldfietser

Mechanische schijfrem hangt bij hard remmen

Hallo,

op mijn mountainbike heb ik achter een mechanische schijfrem welke blijft hangen bij hard remmen, dwz de arm van de schijfrem springt niet meteen terug nadat ik de rem heb losgelaten. Dit gebeurd alleen maar als ik iets langer rem (1 seconde) en de de rem volledig in knijp. Als ik kort rem of niet krachtig, dan springt de arm wel meteen terug.
Als ik de arm van de rem met mijn hand in duw, dan springt deze wel meteen terug. Ik heb al geprobeerd de arm op het scharnierpunt te olieen, maar dat had geen effect.
De arm springt wel terug, maar hij blijft langer remmen dan de bedoeling is.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

mvg,

Wouter
Wouterkol schreef:Hallo,

op mijn mountainbike heb ik achter een mechanische schijfrem welke blijft hangen bij hard remmen, dwz de arm van de schijfrem springt niet meteen terug nadat ik de rem heb losgelaten. Dit gebeurd alleen maar als ik iets langer rem (1 seconde) en de de rem volledig in knijp. Als ik kort rem of niet krachtig, dan springt de arm wel meteen terug.
Als ik de arm van de rem met mijn hand in duw, dan springt deze wel meteen terug. Ik heb al geprobeerd de arm op het scharnierpunt te olieen, maar dat had geen effect.
De arm springt wel terug, maar hij blijft langer remmen dan de bedoeling is.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

mvg,

Wouter
Aannemende dat het een serieuze rem is (schijfremmen op bouwmarktrommel zijn hopeloos) zou ik eerst kijken of de blokjes niet te dun zijn, en of de blokjes goed kunnen schuiven in de houder
Hoi Marten,

bedankt voor de tip!
ik ben er maar even mee naar de fietsenmaker geweest omdat schijfremmen niet echt mijn specialiteit is. Deze gaf aan dat de remblokken goed waren en dat het enige wat eenvoudig gedaan kon worden, het vervangen van de remkabel was.
Kortom remkabel vervangen en probleem was verdwenen.

mvg,

Wouter