Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frames en banden - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Frames en banden

m-gineering schreef:
xedni schreef:Dankjewel Leon

Zelf heb ik de indruk dat het voordeel zelfs iets eerder optreed ,maar dat kan ik niet bewijzen .
Xedni
Hoe langzamer je rijdt, des te groter de winst van een lage rolweerstand. Het aandeel van de luchtweerstand neemt immers met een 3e macht af. Een smalle band heeft wel minder luchtweerstand en het gestuiter wordt vaak verward met licht lopen.
Afbeelding

(doe mij maar =>30mm als ik een dag op de fiets zit)

xedni schreef:Wie is er wel eens over de kop gegaan en waarom ;nieuw draadje svp :)
Ik, vorige week maandag, door een auto geschept. Zal ik een draadje openen? Ik heb prachtige foto's...

.tsooJ

Alien schreef:
xedni schreef:Wie is er wel eens over de kop gegaan en waarom ;nieuw draadje svp :)
Ik, vorige week maandag, door een auto geschept. Zal ik een draadje openen? Ik heb prachtige foto's...

.tsooJ
Eh ,graag.... :)
geschept is eigenlijk heel wat anders maar who cares.....
hoewel als je geschept word ga je meestal ook over de kop .Soort van .
TIP in verkeer zoals in stad kijk waarheen je wilt gaan net zoals een motorrijder die een bocht neemt ,in , dit geval mik je op de motorkap van de auto ,als je die ziet ga ervoor,
Eh, in noodgevallen natuurlijk
(Pizzakoerier-tip ,niet persoonlijk de mijne )

maar als jij een ongelukken-topic opent vertel ik een van mijn verhalen
Dat je prachtige foto's zou hebben voorspelt cynisme maar ik ben een optimist en zie graag onfortuinlijke fietsers,zolang ik het zelf niet ben natuurlijk.

Xedni, wil je alsjeblieft je gedachten wat gestructureerder presenteren? Maar goed, om dan toch een keer te reageren, ik blijf bij mijn idee dat 50 mm voor een beladen vakantiefiets de ideale breedte is, maar ik word helemaal niet boos op racefietsers met superdunne bandjes hoor. Als je minder meeneemt wordt 50 mm inderdaad wat log. Daarom heb ik een tijdje terug voor mijn randonneur ook luxe zondagse bandjes gekocht: Panaracer Pasela 26x1.75. Dat rijdt heel snel en heel comfortabel, maar is wel kwetsbaarder dan een Marathon, en zeker minder geschikt voor ruw off road.
Wie met heel weinig bagage heel snel en comfortabel wil rijden op een 28 inch fiets met 57 mm remmen is vermoedelijk het snelste en comfortabelste met de Grandbois banden op het plaatje van Marten. De berichten over de lekbestendigheid zijn gemengd, en goedkoop zijn ze evenmin. Maar volgens iedereen echt heel snel. Het is maar wat je wilt (en dat mag iedereen zelf weten)
Wim