Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorstel in vergadering - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Voorstel in vergadering

John,

Mijn excuus. Op de site sta je nog wel als bestuurslid genoemd, vandaar dat ik ervan ben uitgegaan dat dat zo was. Ten onrechte blijkt nu. Overigens ben ik uiteraard op de hoogte van het vele werk en de moeite die jij in de vereniging hebt gestoken en dat mede door jou zoveel georganiseerd is.


Bert,

"Maar als mensen een fietsgids waar een fietser veel instopt een commercieel product noemen en het riekt sterk naar verwijten dat het doel alleen maar is om geld te verdienen van vind ik dat niet onderbouwd."

Je vat de argumenten nu heel snel samen in een kromme zin die geen recht te doen aan de nuances die de deelnemers hebben getoond. En al ben jij het er niet mee eens, de genoemde argumenten zijn echt een onderbouwing.

"Iemand die het argument gebod naar voren brengt roept nu eenmaal zelf associaties op met een kerkgenootschap."
Dat vindt jij en dat zijn jou assosiaties. Daarom is het niet per definitie waar.

"Als je zo zwaar aanzet over kleinigheden als het noemen van een eigen werk, dan kan het voorkomen dat in een reactie en term gebruikt worden die ik niet goedpraat."
Jij vindt dit kleinigheden, anderen blijkbaar niet. Heb jij daarom gelijk?

"Als ergenissen breed worden gedeeld, dan komen die ergenissen echt wel los en dat blijkt nergens uit."
Zeg je daarmee dat in deze topic geen ergenissen loskomen? Ik zie hier van twee kanten alleen maar ergenissen.


Michael,

"Of oneens zijn !!

Kom kom zeg Martin, manipuleren kon ik al in de wieg, er doorheen kijken leerde ik iets later"

Je schreef eerder: "+ van de 3576 geregistreerde gebruikers zeuren er maar een paar". Ervan uitgaande dat je vindt dat je zelf, en de mensen die het met je eens zijn, niet zeuren, blijft over dat de mensen die het met je oneens zijn wel zeuren. Vandaar mijn opmerking dat als 3500 mensen niet reageren, dat niet betekent dat ze het ermee eens zijn.
Schijnbaar heb ik je opmerking verkeerd geïnterpreteerd, waarvoor excuus. Maar wat je dan wel bedoeld is me onduidelijk.

Groet,
Martin

peter de rijk schreef:PS. ik wil je nogmaals vragen gewoon in zwarte tekst te reageren, er is mijns inziens geen enkele reden waarom jouw postings meer zouden moeten opvallen dan die van anderen. Dit is even mallotig als een posting geheel in hoofdletters en komt op mij over als schreeuwen.
Dat mag je vragen :wink:

peter de rijk schreef:PS. ik wil je nogmaals vragen gewoon in zwarte tekst te reageren, er is mijns inziens geen enkele reden waarom jouw postings meer zouden moeten opvallen dan die van anderen. Dit is even mallotig als een posting geheel in hoofdletters en komt op mij over als schreeuwen.
Helemaal mee eens. Als we het nu toch over ergernissen hebben. Kan het bestuur niet met een regel komen dat postings in kleur verwijderd worden.

Gerd

[op verzoek van Bert verwijderd]

Een aantal dagen deze discussie met interesse gevolgd, tevens ook met verbazing... en vraag me af; waar hebben 'we'het over?? de betutteling vanuit regering besmet ook een vereniging?

Mijn ervaringen wil ik graag delen;
Regelmatig heb ik een vraag gesteld op het forum;
krijg ik antwoord van iemand die de zilverroute heeft geschreven; die web-site lees ik met plezier, maar denken jullie nou dat ik dat boekje ga kopen als ik een totaal andere reis in gedachten heb? nee dus! Ik neem het antwoord serieus, denk nl, aan de web-site te zien heeft hij in iedere geval verstand van zaken.
dat geldt ook voor de Hanzerouteschrijver. Ook dat boekje niet gekocht, ik ging naar DK maar web-site met veel plezier gelezen en wie weet dat ik die route nog ga fietsen.
Mijn insziens is het geen reclame, ik vind het eerder inspirerend, van jee die mensen hebben van fietsen hu werk gemaakt. Zou ik ook moeten doen.
Onderschrift El en El, prachtige foto's!! bekijk ik vaak! laat ik daarom een foto van mij maken? nee!
danzij de onderschriftenk vaak mooie informatieve web-sites bezocht.Daar heb je wat aan.

waar je niks aan hebt als je een fietsmaatje zoekt en dan na paar dagen wie oh wie wil met hem / haar mee?? dat kunnen hij / zij best zelf!
dat riekt eerder naar betutteling.

dat zijn de ervaringen van mij, ik bezoek de web-site vaak, lees het forum veel.
Het lijkt erop dat eea niet objectief is maar zeer subjectief. Jammer!

Willem Jongman schreef:Misschien is dit dan een oplossing, als meer mensen het ermee eens zijn.
Wim
Wil je dit voorstel bij het bestuur indienen, net zoals Bert heeft gedaan? Dan wil ik er wel voor stemmen, mits er iemand is die ik kan machtigen (ben er zelf niet bij).

Gaele

@Marjan

Ben het 100% met je eens. Regeltjes verzinnen, alsof een hogere macht voor ons moet beslissen. Dat kunnen we best zelf.
En inderdaad je laatste opmerking (betutteling) snijdt hout: zeer ergerlijk en getuigt van een vreselijke bemoeizucht.

bert sitters schreef:Commercieel is als je doelstelling is zoveel mogelijk winst te behalen waarbij het niet uitmaakt wat je verkoopt: van scheermesjes tot patserige automobielen.
Dat is inderdaad een van de twee betekenissen van commercieel.

Bert en Leon, jullie praten langs elkaar heen. Ik zal een motie indienen voor een regel die het verbiedt op het forum langs elkaar heen te praten ;-)

eindgebruiker schreef:Bert en Leon, jullie praten langs elkaar heen. Ik zal een motie indienen voor een regel die het verbiedt op het forum langs elkaar heen te praten ;-)

Goed idee,
misschien het gebruik van een kleurtje ook maar direct aan banden laten leggen? :wink:

Ik ben van nature niet achterdochtig of wantrouwig, maar ik begin toch wel zo langzamerhand het idee te krijgen dat hier allerlei andere zaken een rol meespelen. Reden genoeg om me er niet meer mee te bemoeien.

Ik heb Bert gemachtigd om ook namens mij dit hele voorstel te verwerpen.

Leon schreef:
Michael W schreef:{voorstel} Er mag worden doorverwezen naar eigen boek / zaak/ activiteit als iemand een vraag stelt, mits duidelijk is, bijvoorbeeld via een onderschrift, dat er een belang is.
Dit lijkt me legitimatie van reclame. Dan mag Gerrit Gaastra ook grenzenloos zijn fiets promoten, hr. Rohloff zijn versnellingsbak waarna je meneer Shimano ook moet toelaten om qua concurrentie zuiver te blijven.
Het bestuursvoorstel is overigens afkomstig van het bestuur, en ik weet dat er in de hogere gelederen van de club een aantal mensen zitten die hier graag aan deze discussie mee zouden doen (en het met het bestuursvoorstel eens zijn) maar dat uit allerlei overwegingen niet doen. Daarmee wil ik tevens een inschatting van mezelf kwijt: als Bert Bert niet was, dan waren een groot aantal berichten van hem al heel lang geleden van dit forum afgeknikkerd, want veel mensen zijn het erg moe dat hij niet alleen zijn eigen werk blijft promoten (om welke reden dan ook) maar ook dat hij blijft bestrijden dat er ooit een eenvoudige regel gesteld wordt dat reclame binnen een vereniging toch aan de basis gesteld niet correct is. Maar omdat de tijdens vergaderingen zo eloquente Bert zo belangrijk is geweest voor de club wordt er gezwegen. Tot zover de inschatting van mijzelf.
Leon
Het rare is dat Leon dat nog nooit tegen mij heeft gezegd. Ik heb regelmatig contact met Leon en vind dat altijd gezellig.
Opmerkelijk is dat Leon dit item opent door tendentieuze vragen te stellen over een opmerking van Eric op een andere plek op het forum, waar ik niets mee van doen heb, maar waarbij Leon mijn naam bij betrekt. Ik vind dat dit soort methoden op het forum niet thuishoren, maar afdonderen is niet mijn methode

Leon laten we het gewoon leuk houden.

Groetjes uit Limbug aan de Lahn

Weet je Bert. Je hebt gelijk.
Leon

Hoewel ik het buitengewoon betreur dat Leon zijn bijdrages in dit onderwerp gewist heeft begrijp ik het wel. Het is immers onbegonnen werk om een discussie te voeren wanneer deze vertroebeld wordt met allerlei niet ter zake doende argumenten van leden die er heel veel belang bij hebben dat de situatie blijft zoals hij is.

Heel lang geleden werden de bijeenkomsten en vergaderingen van de Vereniging door een aantal leden gebruikt als podium voor hun commerciële activiteiten. Dat wekte bij veel leden zoveel weerzin en ergernis op dat dit aan banden is gelegd.
Hetzelfde is, door dezelfde leden, al jaren gaande op het forum.
En opnieuw is het voor velen een bron van ergernis.
Voor mij in ieder geval de reden om nog maar hoogst zelden te kijken.

Nu ligt er (eindelijk) een voorstel om e.e.a. in te perken. Een voorstel dat m.i. nog veel te zwak is en nog steeds ruimte geeft voor het promoten van allerlei zaken die niets met het uitwisselen van ervaringen van doen hebben. Maar er is tenminste iets.
Ik gebruik de mogelijkheid van de volmacht dan ook om dit voorstel a.s. zondag te steunen. ALS het tot een stemming komt. Want ik hoop echt dat er een beter voorstel komt. Iets in de geest van dat wat Leon een paar dagen geleden in deze draad voorstelde.

Dick

Iedereen die deze forum gebruikt heeft een omschrijving zie ik - Naam, woonplaats, aantal berichten e.d.

Is het niet een idee om daarbij duidelijk te melden of iemand vanuit een persoonlijk of commerciele overweging een bericht plaatst? Geef commerciele opmerkingen een andere achtergrond kleur ofzo, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.

Dan kunnen mensen zoals Eric / Bert en wie dan ook twee gebruikersnamen krijgen ("Eric Schuijt" - Persoonlijk / "Vakantiefietser" - Commercieel) - een voor persoonlijke opmerkingen en een voor commerciele opmerkingen.

Enne - je mag alleen een commerciele gebruikersnaam aanvragen als je een betaald reclame spotje op de site heb!

Optie? Of ben ik heel naive?

James

Omdat er een aantal berichten (waaronder het startbericht) verwijderd zijn is de lijn uit deze discussie verdwenen, daarom gooi ik dit topic op slot.

Hierbij verwijs ik naar het topic http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4812

, waar dit onderwerp eveneens ter sprake komt en er in breder verband op gereageerd is.