Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Loopfietsschoenen. - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Loopfietsschoenen.

He Torching Vark, wat klopt er niet aan de volgende tekst:
De auteur aanvaard geen aansprakelijkheid ...

Hallo Willem,

Ik neem aan dat je de 't' bedoelt? Sorry, schijnt heel irritant te zijn voor mensen die het direct opvalt. Hopelijk heb je jezelf er niet te veel aan geërgerd?!

Als ik het wil veranderen in mijn profiel zegt het: "Het antwoord is onjuist", snap ik niet, morgen weer proberen.

@Fedor: Ik lees over Speedplay Frog pedalen, dat deze als 'n zegen voor knie-problemen worden ervaren. De hoek waarin de knieen bewegingsvrijheid hebben is 20 graden! Hier 'n aantal gebruikerservaringen:
- Ligfiets.net
- Mtbr.com: Speedplay Frog - Cromoly +/- 100 euro
- Mtbr.com: Speedplay Frog - Stainless +/- 150 euro

Dure pedaaltjes. Maar wat ik lees, is dat ook 't gevolg van 't gebruikte matriaal, levensduur, gebruiksgemak, service, lagers, dichting enz.

Heeft iemand enig idee, of deze Speedplay Frogs met de hiervoor genoemde loopfiets-schoenen (Shimano MT90, Lake, enz) gebruikt kunnen worden?
Ik vraag me trouwens af, welk van de onderstaande elementen 't schoenplaatje is? Ik heb ze even met 1, 2 en 3 genummerd. :D :wink:

Marco

Afbeelding

Cycle Maniac schreef:Ik vraag me trouwens af, welk van de onderstaande elementen 't schoenplaatje is? Ik heb ze even met 1, 2 en 3 genummerd. :D :wink:

Afbeelding
Als je goed kijkt vormen 1 en 2 te zamen 3. 3 in zijn geheel is dus het voetplaatje.

Uit de reviews lees ik niet alleen halleluja. Verschillende gebruikers klagen er over dat je je voet soms niet uit geklikt krijgt. Dus minder kniepijn door het fietsen, meer door het ongelukkig vallen. Ik ben benieuwd wat de ervaringen bij WF's is.

Sjirk

ik las dat die problemen te vermijden zijn met steeds goed in en uit te klikken, maar ja, ik zie steeds wel situaties waarbij ik dat niet (en ook niet kan) doen.

Overigens las ik ook dat dit het ideale systeem is voor mee te beginnen. Maar als je spd of dergelijke gewoon ben, heb je meer kans op die problemen.

goed omscholen voor het echte werk is dus de boodschap?
-> maar dan lijkt mij (die geen last heeft van knieën) dat crankbrothers-systeem toch wat ddurzamer. (prijs-duurzaamheid) Wanr ik las toch wel van problemen na een jaartje intensief gebruik. Weliswaar ben je dan met een wisselstuk van rond de 30$ al geholpen.

SjirkM schreef:Als je goed kijkt vormen 1 en 2 te zamen 3. 3 in zijn geheel is dus het voetplaatje.

Sjirk
Inderdaad, je hebt gelijk... :shock:

En deze Crank Brothers Mallet C schijnen ook 'n goede keuze te zijn. Het zijn de 'bekende' Eggbeaters, met 'n platform pedaal er om heen. Zodat als je met bv de Shimano MT-90 gaat fietsen (wiens zolen t.b.v. 't wandelen dus niet over de gehele zool stijf zijn, begrijp ik), even goed over voldoende steun/oppervlak beschikt.

Marco

Cycle Maniac schreef:
SjirkM schreef:Als je goed kijkt vormen 1 en 2 te zamen 3. 3 in zijn geheel is dus het voetplaatje.

Sjirk
Inderdaad, je hebt gelijk... :shock:

En deze Crank Brothers Mallet C schijnen ook 'n goede keuze te zijn. Het zijn de 'bekende' Eggbeaters, met 'n platform pedaal er om heen. Zodat als je met bv de Shimano MT-90 gaat fietsen (wiens zolen t.b.v. 't wandelen dus niet over de gehele zool stijf zijn, begrijp ik), even goed over voldoende steun/oppervlak beschikt.

Marco
dubbele post man volg deze topic eens volledig!
ik heb het al enige tijd gepost, met foto en alles erbij

die frog-pedalen lijken mij ook wel wat. Maar ik vraag me af of die plaatjes niet te dik zijn. Als dit het geval zou zijn, zijn ze ook niet meer goed om me te wandelen.

Welk systeem heeft trouwens de beste plaatjes voor het wandel-gebruik?
Ik zou ze wel eens naast elkaar willen zien staan.

ottovds schreef:dubbele post man volg deze topic eens volledig!
ik heb het al enige tijd gepost, met foto en alles erbij
Nou, nou, wat 'n irritatie...

Echter; Ik ben niet altijd in de mood om 5 pagina's aan info te checken (welk ik globaal wel ken), of 't niet overbodig is wat ik ga melden. Comprendo?

Marco

Cycle Maniac schreef:Nou, nou, wat 'n irritatie...

Echter; Ik ben niet altijd in de mood om 5 pagina's aan info te checken (welk ik globaal wel ken), of 't niet overbodig is wat ik ga melden. Comprendo?
Heb ook al eens zo'n dingen gedaan hoor.
Volledig begrepen :D

toch opletten geblaze voor de volgende keer...

Is goed. :wink:
Het is inderdaad zonde om hier 'woorden' over te gaan maken.