door
Adieu » za 05 nov, 2022 17:09
Fedor schreef: ↑za 05 nov, 2022 16:28
Edwin* schreef: ↑za 05 nov, 2022 15:38
De tent (MSR Carbon Reflex) gaat bij mij in mijn saddlepack.
Maar dan blijft deze wel zeiknat in de waterdichte tas. Of gooi je hem bijv. tijdens de lunch er nog even uit?
Heb het gevoel dat mijn tent iig minder nat uit de (niet-waterdichte) tentzak (nu nog achterop de bagagedrager) komt dan toen hij er in ging. Blijkbaar ventileert zelfs een dichte tentzak nog een beetje. Da's bij een Ortlieb Saddlebag natuurlijk niet het geval.
Wat we tot nu toe nog met een natte tent hebben kunnen doen is samen goed uitschudden en uithangen over een heg o.i.d., voordat de tent opgeborgen wordt in de zadeltas.
Het tentdoek van de MSR Carbon Reflex is zo dun, dat het water er snel van afgeschud kan worden en de tent redelijk snel droogt in de ochtendzon.
Dat wordt natuurlijk een ander verhaal als het regent tijdens het afbreken van de tent en inpakken van de fiets. In dat geval wordt het uitschudden het ophangen van de tent op een droog moment van de dag.
Ik heb niet het idee en de ervaring dat een tent veel minder nat tevoorschijn komt als je ‘m niet in een waterdichte tas/zak verpakt, doordat er water zou verdampen. De hoeveelheid water wat verdampt is te verwaarlozen.
Andersom wel. Een tent komt er eenmaal droog ingepakt ook weer droog uit als het de hele dag onderweg geregend heeft, in tegenstelling tot wanneer hij niet waterdicht verpakt is.
Ieder zo zijn of haar voorkeuren.