31 kg is bagage plus fiets.
Gewogen op de weegschaal. Misschien iets meer inmiddels. Lichte tarp plus haringen en powerbank en nog wat klein spul toegevoegd. Is nu misschien 32 kg.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:31 kg is bagage plus fiets.
Goed bezig! Frametas vult de driehoek ook mooigeertdebruijn schreef: ↑do 02 jun, 2022 18:54
Gewogen op de weegschaal. Misschien iets meer inmiddels. Lichte tarp plus haringen en powerbank en nog wat klein spul toegevoegd. Is nu misschien 32 kg.
Hij rijdt als een zonnetje met bepakking. Al wat kleinere tochtjes gemaakt. Heb inderdaad ook zitten denken aan die 70 mm banden. Da's dan wel de performance Line als ik bij de g one all round blijf. De 57 mm die ik nu heb bevallen zo goed. In vergelijking met de super moto x 62 mm (prima bandjes overigens) rijden deze echt veel beter. Niet alleen wishfull thinking maar ik had gewoon een versnelling over toen ik deze monteerde. Iets rond de 2 bar rijdt geweldig. Ook op asfalt. De velgremmen zijn geen probleem. Past prima en de velgen hebben bij mijn weten ook voldoende binnentreedt om eventuele 70 mm te monteren.Jurr schreef: ↑do 02 jun, 2022 20:17Goed bezig! Frametas vult de driehoek ook mooigeertdebruijn schreef: ↑do 02 jun, 2022 18:54
Vaak nog even uitvogelen wat je fijn vindt qua bagage, tassen en de verdeling daarin. Gewoon jezelf even de tijd gunnen om het helemaal jouw setup te laten worden. 7.5 kilo besparen is wel erg lekker! Ben benieuwd hoe het onderweg bevalt.
Misschien zonder spatborden ook wel ruimte voor een bredere band? Met een Travelmaster3+ kun je naar 27.5x2.8 bijvoorbeeld, al wordt dat misschien lastig met de velgremmen?
De omtrek is dan ook een stukkie kleinergeertdebruijn schreef: ↑do 02 jun, 2022 20:28De 57 mm die ik nu heb bevallen zo goed. In vergelijking met de super moto x 62 mm (prima bandjes overigens) rijden deze echt veel beter. Niet alleen wishfull thinking maar ik had gewoon een versnelling over toen ik deze monteerde.
Zonder te vervallen in een banden topic. Ze zijn gewoon sneller. Iets met rubbercompound en bijna een kilo per 2 bandjes lichter. Hoewel dat gewicht nauwelijks telt op het vlakke.Grandonneur schreef: ↑do 02 jun, 2022 20:44De omtrek is dan ook een stukkie kleinergeertdebruijn schreef: ↑do 02 jun, 2022 20:28De 57 mm die ik nu heb bevallen zo goed. In vergelijking met de super moto x 62 mm (prima bandjes overigens) rijden deze echt veel beter. Niet alleen wishfull thinking maar ik had gewoon een versnelling over toen ik deze monteerde.
Ah, kijk. Dan houden wij er andere weegmethodes op na. Want ik vind de fiets zélf namelijk geen bagage. Want ook zonder bepakking rijd ik op diezelfde fiets.geertdebruijn schreef: ↑do 02 jun, 2022 18:5431 kg is bagage plus fiets.
OH zo. Ik denk dat ik aan tassen plus inhoud op ongeveer 13 kg uitkom.jwkeij schreef: ↑vr 03 jun, 2022 00:15Ah, kijk. Dan houden wij er andere weegmethodes op na. Want ik vind de fiets zélf namelijk geen bagage. Want ook zonder bepakking rijd ik op diezelfde fiets.geertdebruijn schreef: ↑do 02 jun, 2022 18:5431 kg is bagage plus fiets.
Voor hetzelfde geld weegt jouw fiets 10 kg, dan zeul je toch nog met aardig wat bagage rond.
Het valt me tegen wat Ortlieb-tassen wegen. Ik zie wel eens mensen rijden met twee tassen voor, twee tassen achter, een stuurtas en een Rack-Pack en dan zit je al op bijna 5 kilo terwijl je nog "niets" meeneemt. Maar dat is dan ook geen bikepackinggeertdebruijn schreef: ↑vr 03 jun, 2022 08:07OH zo. Ik denk dat ik aan tassen plus inhoud op ongeveer 13 kg uitkom.
Je zou ook nog de bagagedragers en eventuele AnythingCages of soortgelijk in je vergelijking mee kunnen nemen.
Kwam deze shop zo snel tegen: https://www.meritgear.eu maar ga eerst even passen met de standaard modellen denk ik.