Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke banden, ketting (+barend shifters?) Koga Rand. 1996? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Welke banden, ketting (+barend shifters?) Koga Rand. 1996?

Leon schreef:
do 05 nov, 2020 10:41
Ik koop misschien wat vaker een risico op een mogelijk fout af door het anders te doen dan anderen. Ik heb soms gewoon geen zin om de wet van Murphy weer tegen te komen [knip]
"een mogelijke fout", "weer de wet van Murphy", klinkt allemaal heel bemoedigend.

Let op je hart want hier komt mijn reisfiets:
compositie oh no.jpg

To the point voor SimonJR: ik vind de suggestie van Grandonneur het beste, deze derailleur zal wel passen en je fiets blijft periode correct.
Waarvoor is zo'n reactie nodig? Kan ik je ergens mee helpen?
Allen erg bedankt voor jullie discussie. Het confronteren van ideeën is de weg voorwaarts!
[Ik weet van mezelf dat ik oppositie soms als aanvallend kan ervaren of eigenschappen op een gesprekspartner projecteren. Daarom: bekijk het niet door zo'n bril, het is niet persoonlijk! :D (gewoon sidenote, hopend dat elke welwillende bijdrager zich goed blijft voelen)]
Voorderailleur: Grandonneurs optie leek me ook het beste maar ik kijk nu nog even verder want die originele FD-M566 koste >€41 (tweedehenads, mail included) en dat vond ik dan toch weer veel.
Sheldon Brown schreef "Front derailers don't generally care how many gears you have in back, though models designated for higher numbers of speeds may have slightly narrower cages , so they might be a bit more fussy in adjustment/trim when used with wider chains." Daarom dat ik de 10-speed overwoog. Ik kijk intussen nog even naar alternatieven.
Intussen: Niemand die weet of ervaring heeft wat het verschil is tussen de V-Guard mét en zónder Addix bij de Almotion (zie boven)?
Mijn voorlaatste opmerking was zeker níet bedoeld as terechtwijzing, wèl als hart onder de riem en waardering > ik hoop dat 't niet verkeerd overkwam! Dus nogmaals, ter afsluiting: super bedankt iedereen voor de hulp! Dank zij jullie weet ik beter hoe en wat.
(intussen zijn in de Ardennen nog vragen gerezen over remmen, verlichting en spatborden bij m'n fiets, wschlk beter in een apart draadje)
Simon