Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat deed jij vandaag met je fiets? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wat deed jij vandaag met je fiets?

125 berichten
Maandag rondje Driel, Wageningen, Blauwe Kamer ( dat is lopen ) Rhenen en terug, ongeveer 45 km.
Dinsdag rondje Ermelo, Harderwijk en omgeving ongeveer 25 km.

Het weer was er naar :D
Vorige week (offtopiiiic :)) een rondje Wageningen-Arnhem-Nijmegen-Tiel-Beusigem-Wageningen, ik denk 130 km, zonder bagage, en een retourtrip Wageningen Cuijk.

Deze week met bagage Wageningen-De Peel en geslapen op een NTKC terreintje, volgende dag terug.

Enkele observaties: als je vanuit de richting Pannerden over de noordoever van de dijk bij Nijmegen wilt blijven fietsen, yeah, good luck. De situatie is stééds anders de afgelopen maanden. Mijn advies:
- sla Nijmegen Noord/Lent voorlopig over en ga door Oosterhout, westelijk van Oosterhout weer de dijk op.
- of ga wél de oversteek-brug op, tot je boven de dijk bent, donder je fiets 5 meter van meter van het talud, spring er achter aan. Nu ben je op de dijk.
Zowel de westelijke route als de oostelijke route langs het Maaswaalkanaal hebben afgesloten delen, oostelijk lang het kanaal zelf dus ga door Malden (yeck), de westelijke route was ten zuiden van Linden dicht.
Afgelopen zondag een MTB-rit met mn club naar Bergschenhoek... retourtje van 85 kilometer. Daarnaast elke dag 35 km op de racer, woonwerkverkeer. En nu snotverkouden.
En helemaal off-topic: vanavond een aannemer blij maken, die aan de slag mag met de verbouw van mijn tuinschuur zodat alle fietsen er weer in passen!
Omdat mijn racefiets maatjes vanochtend afhaakte vw de regen :shock: , vanmiddag maar op mijn oude vakantiefiets de energie eruit getrapt: Hillegom,Abbenes ,de Kaag ,Sassenheim ,Voorhout ,Lisse en weer terug.
Wel flink nat geregend, maar ook lekker :D

Dirk
Op de rondingen van mijn stuur was de zwarte stuurtape iets verschoven en raakte losser. Het stuurlint is nog niet versleten. Met dubbelzijdige waterbestendige tape (tesa Powerbond Outdoor) en wat zwarte textieltape (tesa extra Power Perfect, 19 mm, ook in andere kleuren verkrijgbaar) om het linteinde te borgen heb ik het hersteld. Voelt direct beter aan.
Beide producten heb ik niet eerder gebruikt. Ik ben wel benieuwd of e.e.a. dit seizoen overleeft.
Gisteren, vandaag, morgen, overmorgen, week maand enz alleen maar kijken naar mijn fiets :oops: :oops: :twisted: ben gestruikeld en heb mijn elleboog gebroken, enkel gekneusd, gelukkig heb ik al een week gefietst alle andere plannen staan op dit moment stil........ :wink:
Uh ooooh. Ik hoop dat het snel goedkomt!
gevallen tijdens e fietsreis Kirsten? balen zeg..
@Kirsten: beterschap (en geduld ..)
Voor wat betreft het fietsen: in de buur van Averbode doorkruisen we een grote groep E-bikes. Commentaar op ons (of onze bepakking ..): Da zin d'echte, zun.
Onze tocht kon niet meer stuk.
Wageningen, Apeldoorn, Voorthuizen, waar ik vlak voor Koortzijk af ben gestapt om een dier dat op de rug lag en niet meer overeind kon komen om te draaien. Zo zie je maar waar fietsers goed voor zijn.
Ik ben vandaag aangevallen op mijn fiets. Er werd al middels bordjes gewaarschuwd, maar dan denk je al gauw...dat zal wel meevallen. TAK! Ging het toen op mijn helm :!: , en ik zag nog net een enorme buizerd wegvliegen. Het beest maakte zich klaar voor nog een aanval, maar met wat gezwaai en gejoel draaide het om.

Hartslag meteen skyhigh!! :lol: Was trouwens hier
Op m'n fietsje naar de duinen gereden en toen een uurtje hardgelopen :D
Dirk
djveer schreef:Wageningen, Apeldoorn, Voorthuizen, waar ik vlak voor Koortzijk af ben gestapt
:shock: Waar?
[...]om een dier dat op de rug lag en niet meer overeind kon komen om te draaien. Zo zie je maar waar fietsers goed voor zijn.
Nu zijn we nieuwsgierig, natuurlijk. Lieveheersbeestje? Schaap? Hoe dan ook, waarschijnlijk een leven gered!
Dat zijn de betere fietstochtjes.

(Zelf deed ik vandaag niks met de fiets, maar ik verdiende geld en dat kan altijd weer aan de fiets uitgegeven worden, telt dat ook? :wink: )

Carl
Een soort mestkever denk ik. Vandaag met bepakking gefietst, en zit nu in een bos op een zwoegend oud mobieltje dit te tikken :p.
djveer schreef:Een soort mestkever denk ik. Vandaag met bepakking gefietst, en zit nu in een bos op een zwoegend oud mobieltje dit te tikken :p.
Leg weg dat ding, ga als de weerlicht van dat bos genieten! :wink:

(Dat verklaart vermoedelijk wel de eigenaardige plaatsnaam uit je vorige bericht...)

Veel plezier gewenst,

Carl
Eh oops, Kootwijk bedoelde ik. Ik kan helaas autoaanvulling niet de schuld geven.

edit:
Vandaag doe ik ook niks op de fiets, omdat ik de 11 uur van gisteren voldoende vind. Utrechtse heuvelrug, Linschoten, Oudewater, Montfoort, de laatste drie een prachtig gebied waar ik nog nooit was geweest. De Lange Linschoten is echt schattig, en grappig ook een weg te zien met tweerichtingsverkeer waar je echt met geen mogelijkheid meer dan één auto in de breedte krijgt. Eén van de twee zal dus in de achteruit moeten naar een oprit. Ik dacht dat je daarvoor naar het buitenland moest :). Daarna terug naar huis.
11 uur op één dag was lang geen record voor mij, wat wél nieuw is is daarvan de volgende dag hersteld zijn. Zal ook wat te maken hebben met de fantastische hoeveelheden ingenomen voedsel.
Vandaag ongewild een rustdag genomen omdat mijn achtervelg gescheurd is. Afgelopen week te veel onverhard gereden tussen Groningen en Groesbeek.
Deze week hoop ik mijn nieuwe wiel te krijgen, was achtentwintig spaken maar nu worden het er zesendertig.
Sinds gisteren terug van een 700 km (5 daags) reisje door Nederland. (Brugge- Amsterdam- oostelijk van IJsselmeer- Leeuwarden - afsluitdam en langs LF 1 terug zuidwaarts).
Wat ik heb onthouden van Nederland: 650 km tegenwind... nu weet ik wat beuken tegen de wind is. Respekt... Uiteraard de molens, het vele water, de mooie fietspaden, vriendelijke mensen, fietstunnel in Maassluis (!!),....En ja.... de Oranje voetbal gekte....

Driemaal geslapen bij paalkampeerplaatsen en dit viel goed mee. 'k Heb geen tent mee maar een bivakzak. 1x op mini (of boerenkamping) waar men 16 euro vroeg voor de tent... een bivakzak kende men niet... Met wat gepraat kon ik er de helft van de prijs afkrijgen. De laatste dag wildkamperen op een geschikt plaatsje.
Conclusie: mooie reis maar ietwat te kort om er tenvolle ervan te kunnen genieten. Als belg vol bewondering voor de mooie fietspaden en de vele dagelijkse hollandse fietsers die soms 20 km naar hun werk of school. Bijna onmogelijk in mijn Belgenland...
cabonga schreef: Wat ik heb onthouden van Nederland: [...] fietstunnel in Maassluis (!!)
Vertel eens? Ik kom weleens door Maassluis en ben daarbij nog nooit een fietstunnel tegengekomen (maar ben er ook niet heel bekend), benieuwd wat er gedenkwaardig aan is.
Conclusie: mooie reis maar ietwat te kort om er tenvolle ervan te kunnen genieten. Als belg vol bewondering voor de mooie fietspaden [...]
Kom nog eens terug! :) Leuk om te horen dat je het, mét tegenwind, naar je zin hebt gehad.

Carl
Gisteren, zondag, werden we 's middags bij een familiefeestje in het oosten des lands verwacht. Ik had jammer genoeg niet voldoende tijd om daar op de fiets naar toe te gaan, maar wilde toch wel graag nog eens stukje rijden voor we zouden vertrekken.
Ik besloot een stukje door de Hoekse Waard te fietsen. Vanuit mijn woonplaats door de Kiltunnel, en dan via Mookhoek naar Strijen Sas met deze mooie onlangs gerestaureerde brug.
Afbeelding

Daarna via een andere, min of meer parallelle route weer terug naar huis. Precies op tijd vond ik zelf, rijkelijk laat vond mijn vrouw. ;-)

Ik moest onderweg nog aan gios denken toen ik (helmloos) langs een bomenrijke laan fietsend een buizerd spotte. Geregeld schichtig omkijkend bereikte ik onbeschadigd veiliger oorden.