Er lijkt, bij volledige bepakking, aardig wat gewicht aan het stuur te komen. Stuurt dat niet wat zwaar? Bovendien lijkt die ruimte ook niet echt nodig (tenzij je er je D700 in wilt doen) voor een tocht zonder koken en kamperen. Dan heb je alleen wat kledij, een tandenborsteltje en wat overige dingetjes nodig.
Robertjan schreef:Er lijkt, bij volledige bepakking, aardig wat gewicht aan het stuur te komen. Stuurt dat niet wat zwaar? Bovendien lijkt die ruimte ook niet echt nodig (tenzij je er je D700 in wilt doen) voor een tocht zonder koken en kamperen. Dan heb je alleen wat kledij, een tandenborsteltje en wat overige dingetjes nodig.
Daar ben ik nog niet over uit, komende tijd maar even uitvinden hoe de packlijst er definitief uit komt te zien. Doel van de gehele stuurinrichting was voor dit moment om veel te combineren (ligstuur/ortlieb-stuurtas/atb-stuur). Op zich is dat gelukt, alleen ben er nog niet heel tevreden over en het is idd nog afwachten hoe het bij volledige bepakking bevalt.
Sturen is geen probleem (ook niet fully loaded verwacht ik), omdat ik niet al te technische trails met deze fiets ga nemen. Voor technisch mountainbiken met bepakking kun je beter met geveerde voorvork gaan en kiezen voor een licht frame met zo weinig mogelijk bagage. Dit stalen monster is best wel zwaar, 16kg zonder bagage (inclusief tassen weliswaar)..... en dat merk je gelijk als het omhoog gaat. In NL heb ik er al een lange 80km atb-tocht meegedaan afgelopen zomer en dat ging prima (heerlijk met ligstuur over lange schelpenpaadjes, je knalt iedereen voorbij).
Het ligstuur zit nu lekker hoog (en met de korte stuurpen lekker dichtbij), daar kan ik uren achterelkaar in liggen. Een atb-stuur wil ik echter iets dieper en meer naar voren hebben. Die twee stuurtypes zijn dus lastig te combineren met één stuurpen, hoewel ik er wel sterk over denk om het toch maar te proberen en dan de ortlieb stuurtas te dissen. Met een Revelate Handle Bar Harness is wellicht een middenweg te bereiken.
Het Ortlieb stuurtasje heeft nu net voldoende ruimte, met wat wikken en wringen gaat het net onder het ligstuur door, dus veel ruimte is er niet. Ik zit ook te denken aan de Revelate Sweetroll als alternatief. De bivakzak zal denk ik toch niet in de ortlieb stuurtas passen.
De camera is ook nog een issue, gaat ie met de USB-werk in de frametas, of zou die samen met de slaapzak in de ortlieb stuurtas kunnen (en dan de bivakzak er nog achter frommelen).
Ach ja, een fiets, een packlijst, het is nooit af en kan altijd anders en beter.