Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht fietsen - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht fietsen

Han schreef: Exact, portemonnee, telefoon en camera zitten in broekzak !
Dat is wel een komische redenering. Ik snap dat men de kleding die men draagt niet bij het bagagegewicht telt, maar als men allerlei zaken in de kledingzakken gaat steken en suggereert dat men continu een regenjasje gaat dragen (niettegenstaande het vaak 20-25 graden zal zijn), dan komt mij dit over als (zelf)bedrog. Dat gewicht hoort dus gewoon bij je bagagegewicht geteld te worden.

De vraag wat je doet bij regenweer blijft open staan, je rugzak is immers niet waterdicht. En het gebrek aan EHBO blijft me verbazen.
Han schreef: Er bestaan talloze modellen, van een piepklein tandenstoker tot een zwaar ding van 16+ functies. Op deze foto is mijn favoriet :
http://tinyurl.com/6mmt76z
Dat weet ik. Maar een combinatie van lepel, vork en mes als 'Zwitsers zakmes' omschrijven maakt het toch echt verwarrend. (Het zou me verbazen als veel mensen zich er bewust van zouden zijn dat dat ook je lepen en vork waren.)
Ik ken het gewicht van dat spul niet, maar een apart lichtgewicht mes, lepel en vork zou ik zelf veel handiger vinden en is mogelijk zelf nog lichter.

Renaat
Revanho schreef:Ik snap dat men de kleding die men draagt niet bij het bagagegewicht telt
Ik niet! dat is valsspelen! :D
Revanho schreef:
Han schreef: Exact, portemonnee, telefoon en camera zitten in broekzak !
Dat is wel een komische redenering.
Afbeelding

Nog geen 500 gram, maar om hem nu de hele dag in m'n broekzak te gaan dragen :wink:
Michael W schreef:Nog geen 500 gram, maar om hem nu de hele dag in m'n broekzak te gaan dragen :wink:
En het is bovendien nog best zwaar. Een compactcamera is een stuk lichter (en past bovendien beter in je broekzak). De mijne weegt nauwelijks de helft van deze Olympus...
Henrie schreef: En het is bovendien nog best zwaar. Een compactcamera is een stuk lichter (en past bovendien beter in je broekzak). De mijne weegt nauwelijks de helft van deze Olympus...
En ... die zit wel lekker de hele dag in je broekzak ?? 8)
Michael W schreef:
Henrie schreef: En het is bovendien nog best zwaar. Een compactcamera is een stuk lichter (en past bovendien beter in je broekzak). De mijne weegt nauwelijks de helft van deze Olympus...
En ... die zit wel lekker de hele dag in je broekzak ?? 8)
Het past makkelijk, weet ik uit ervaring. En het zit vast lekkerder dan een camera van het formaat van die Olympus ;) Maar ik heb persoonlijk liever zo weinig mogelijk in mijn broekzakken. Een sleutelbos en een zakdoek, dat is het doorgaans wel ;)

Maar tijdens fietsen/fietstochten zou ik een fietsbroek dragen, dus dan heb je niet eens broekzakken om iets in te stoppen...
Henrie schreef:Maar tijdens fietsen/fietstochten zou ik een fietsbroek dragen, dus dan heb je niet eens broekzakken om iets in te stoppen...
Niet volgens de lijst van Han: http://tinyurl.com/chhrs2s :?
@Renate: dat is niet komisch maar anders redeneren. Gewicht is voor mij dat wat je in je rugzak op je schouders draagt als je wandelt. Dus portemonnee, kleren die je aan hebt, al dan niet een regenjas, iPhone of waardepapieren zijn niet meegeteld.

Wat is trouwens de juiste benaming van een handig ding dat mes, vork, lepel en kurkentrekker combineert? Een Zwitsers zakmes komt in de buurt, maar dat is het niet. Het is ook geen multitool. En waar koop je het lichtste model?

@Micheal W: met een iPhone kun je ook goed filmen en fotograferen, handig ding van 140 gram en past in de portemonnee. Dat maakt grote camera overbodig.
Han schreef:@Renate: dat is niet komisch maar anders redeneren. Gewicht is voor mij dat wat je in je rugzak op je schouders draagt als je wandelt. Dus portemonnee, kleren die je aan hebt, al dan niet een regenjas, iPhone of waardepapieren zijn niet meegeteld.
Het is Renaat (typisch Vlaamse jongensnaam) en niet Renate (Belgisch, Duitse, Franse, ... meisjesnaam).

Ik blijf het onzin vinden (en met mij denk ik vele anderen). Wat je zegt is het volgende: voorwerp A steekt in mijn rugzak en is dus bagagegewicht. Steek ik vervolgens voorwerp A van mijn rugzak, in de binnenzak van mijn jas, dan is het opeens geen bagagegewicht meer en hoef ik het niet mee te tellen.

Overigens ontwijk je de vraag of je die regenjas (ook bij 20-25° C) continu draagt?

Ik snap niet goed wat het doel is van je redenering. Deze is alleen maar verwarrend naar anderen toe.
Han schreef:Wat is trouwens de juiste benaming van een handig ding dat mes, vork, lepel en kurkentrekker combineert? Een Zwitsers zakmes komt in de buurt, maar dat is het niet. Het is ook geen multitool. En waar koop je het lichtste model?
Niet alles heeft een goede naam. Zelf zou ik het een besteksetje noemen. Maar hoe je het noemt is op zich niet zo relevant, wat wel relevant is, is dat anderen begrijpen wat je bedoelt. Je zal bij de term 'Zwitsers zakmes' veel verschillende definities krijgen, maar ik denk dat weinigen zullen denken aan de combinatie mes, vork, lepel en kurkentrekker.
Waar dat je het lichtste model koopt, geen idee, ik heb me er nooit zwaar in verdiept. Ik vermoed enkel dat het lichter kan.

Renaat
@ Han,

jij zou met 0 kg bagage kunnen fietsen: http://www.een.be/programmas/volt/reclametest-jaktogo

Renaat