Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 334 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36044 berichten
Hierbij dan het volgende (raad)plaatje, Erg warm was het daar, heel anders dan de kou en nattigheid nu in ons kikkerlandje. Zoals te zien is, hééél veel scooters keurig geparkeerd langs de straat. :D
DSC01474.JPG
Wij deden het toen op de fiets!

Succes, Jan
Dat het in Italië is daar was het kenteken van de scooter beneden op de foto niet voor nodig, maar ON of DN kan ik niet als plaatsaanduiding van kentekens terugvinden.
Deze is denk ik niet te raden, tenzij je er bent geweest (en dan nog is het lastig).
Jan2855 schreef:
di 12 mar, 2019 22:56
Deze molen staat ongeveer in zijn woonplaats De Jonge Hendrik te Den Andel, Groningen.

Ik mis wel wat onderdelen aan de molen en er is een nieuwe binnenroe gestoken. Dit betekent dat de molen gerestaureerd wordt en de foto in juni/juli 2007 is genomen.

Jan
Gisteren (12 maart) heb ik het nieuws vernomen dat de molenmaker, die de restauratie op de foto van 2007 heeft uitgevoerd, is overleden. Ik schat zijn leeftijd op ongeveer 55 jaar. Op verzoek van de molenorganisaties worden de Groninger molens in de rouwstand gezet. Kolham ook. Hij was een erg goede vakman.
willem.m schreef:
wo 13 mar, 2019 09:53
Deze is denk ik niet te raden, tenzij je er bent geweest (en dan nog is het lastig).
Ik vind het aantal scooters toch wel erg groot. Dan denk ik aan een flinke stad, ergens vlakbij het centrum. Veel steden vallen dan af omdat ze geen rotspartij hebben aan de westzijde dichtbij het centrum.
Rome is het denk ik ook niet. Heel grote steden vallen dan weer af omdat die meer bouwlagen hebben.
Ik denk ook aan welvarende stad, gezien de fraaie lantaarns, het groen en de muren in goede staat.
Jan heeft al eerder foto's geplaatst hier van in de laars van Italië en Zuid-Frankrijk. Die Italiaanse heb jij zelfs opgezocht willem.
Maar er blijven best veel steden over ...
Leon schreef:
wo 13 mar, 2019 09:38
Dat het in Italië is daar was het kenteken van de scooter beneden op de foto niet voor nodig, maar ON of DN kan ik niet als plaatsaanduiding van kentekens terugvinden.
De twee letters worden op tegenwoordige Italiaanse kentekenplaten niet meer provincie-gebonden, zoals FI voor Firenze of SI voor Siena, zoals ik in 2006 heb gezien. Het hele systeem is dus opgeschud. Alleen Rome hanteert ROMA op het blauwe blokje rechts nog wel. Ik heb een Italiaanse buurvrouw en zij heeft het mij uitgelegd.
Leon schreef:
wo 13 mar, 2019 10:11
Veel steden vallen dan af omdat ze geen rotspartij hebben aan de westzijde dichtbij het centrum.
Rome is het denk ik ook niet.
In de omgeving van het Olympische stadion van Rome zijn er wél rotspartijen te vinden en ook dergelijke aantal bouwlagen. Daar heb ik nog rondgefietst. De ostello waar ik heb overnacht ligt in die buurt.
Dit plaatje heeft veel gelijkenis en is in Rome.

Afbeelding
8) Maar is Jan2855 tevreden met deze vrij ruwe plaatsaanduiding?
Hoewel deze ook wel lijkt en dat is in Bellagio.

Correctie: verkeerd gelezen, dat moet Sorrento zijn. Plaatje komt hier vandaan: http://www.alinavlad.com/a-quick-guide-amalfi-coast/

The Best Kept Secrets in Italy WORLD OF WANDERLUST.png
Ja, Sorrento kwam bij mij ook voorbij. Het schijnt nogal een veel voorkomend beeld te zijn in Italië.

img_15551.png
Leon schreef:
wo 13 mar, 2019 11:52
Sorrento: https://www.google.com/maps/@40.6256399 ... 312!8i6656
Helaas niet herkend, we kwamen van de andere kant en die straat is eenrichtingsverkeer :wink:
👏
Jullie zijn betere speurneuzen dan ik dacht!
Zie je wel, we komen er wel uit, knap gedaan. :D Het is de Corso Italia in Sorrento. We waren hier met de veerboot vanuit Isla d' Ischia aangekomen en begonnen hier aan een zware klim van zeeniveau naar bijna 350 meter in één klim. Maar als beloning volgde daarna de heerlijke afdaling naar Positano met een geweldig uitzicht op de Amalfikust. Maar, wie heeft het nu opgelost? Gerrit of Leon? Volgens mij was Gerrit het eerst met de goede suggestie en heeft Leon de nauwkeurigste plaats van de foto aan gegeven. Ik laat het in het midden want jullie hadden het allebei goed.

Op naar het volgende plaatje
Jan2855 schreef:
wo 13 mar, 2019 13:07
Maar, wie heeft het nu opgelost? Gerrit of Leon? Volgens mij was Gerrit het eerst met de goede suggestie en heeft Leon de nauwkeurigste plaats van de foto aan gegeven. Ik laat het in het midden want jullie hadden het allebei goed.
Jij moet het zeggen, wie het eerst binnen jouw nauwkeurigheidswens viel. (ongeschreven regel)
Prima! Gerrit is de volgende. :wink:
Jan2855 schreef:
wo 13 mar, 2019 13:17
Zij het dat Gerrits edit-moment na dat van mij was :D

Het was ook stom van mij dat ik mijn post geëdit heb. Ik had er eerst alleen Sorrento staan en ben toen op zoek gegaan naar een google-link.
Leon schreef:
wo 13 mar, 2019 13:20
Jan2855 schreef:
Ik zou je de beurt wel willen geven maar dan ga je vast weer iemand anders bedanken :?.
Dus dan maar deze toren:

1.jpg
gerritdevries schreef:
wo 13 mar, 2019 13:32
Leon schreef:
wo 13 mar, 2019 13:20
Jan2855 schreef:
Ik zou je de beurt wel willen geven maar dan ga je vast weer iemand anders bedanken :?.
Dus dan maar deze toren:

1.jpg
De Stenen Baak bij Oostvoorne? Daar heb ik in 1965 een foto van genomen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stenen_Baak