"dit lijkt ... gedrag zit" is een van de meest verstandige opmerkingen die ik ooit op dit forum heb gelezen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:"dit lijkt ... gedrag zit" is een van de meest verstandige opmerkingen die ik ooit op dit forum heb gelezen.
Hey,bert sitters schreef: ↑ma 17 aug, 2020 12:18Voor wie is een fiets met elektrische trapondersteuning wél handig?
Er is de nodige discussie over het nut van een e-bike. Er zijn zelfs mensen die durven te beweren dat een fiets met elektrische trapondersteuning géén fiets zou zijn.
De Fietsersbond heeft een paar punten op een rijtje gezet, waarbij een elektrische fiets op maat kan zijn:
1. De elektrische fiets is een uitkomst voor mensen die vanwege hun gezondheid niet meer op een gewone fiets snel kunnen fietsen.
2. Voor jongeren met een hectisch leven kan het rustgevend zijn om het op een elektrische fiets kalm aan te doen.
3. Mensen die 10 tot 20 kilometer van hun werk (of school) wonen. Met een elektrische fiets hoef je niet eerder van huis omdat je tegenwind hebt. Je rijdt met een constante snelheid zonder dat je ervan gaat zweten.
4. Voor mensen die in heuvelachtig gebied wonen en vanwege de klimmetjes vaak de auto pakken.
5. Fietsers die veel gewicht te torsen hebben. Een ouder met een paar kinderen achterop kan bij het optrekken dat steuntje in de rug wel gebruiken.
Zie verder: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fi ... Yjgwd3B80U
Tikkeltje overdreven maar er zit zeker een kern van waarheid in. Wel de ondersteuning vol aan zetten naar dan niet durven remmen.
Bij de garage waar mijn auto in onderhoud is hebben ze Specialized fietsen. Veel voorkomend probleem in het verleden waren kettingen (derailleur) die knapten.
Het stukje van Beau vond ik enigzins komisch om te lezen, ook omdat hij geen “wereldfietser” is hier op het forum, al dan niet met vooroordelen.Fedor schreef: ↑za 15 okt, 2022 12:32Tikkeltje overdreven maar er zit zeker een kern van waarheid in. Wel de ondersteuning vol aan zetten naar dan niet durven remmen.
En het illegaal gebruik loopt (zeker in de grote steden) de spuigaten uit. En bij het e-MTB'en want "illegale" ombouwsets (Bafang) worden door de Chinese leveranciers al standaard voorzien van een extra sticker met een "legale" typeaanduiding zodat je door evt. controles glipt.
Ah daarom zie je e-bikers nu alweer in winterkleding op de fiets zitten terwijl ik nog korte mouwen draag. Mooie uitkomsten (voor het gevoel van de e-bikers: "zie je wel dat wij ons ook inspannen?") maar toch heb ik het gevoel dat het iets anders ligt.sjacka schreef: ↑zo 16 okt, 2022 08:03Gisteren het programma Bright op Banden (RTLZ) op TV waarin het verschil in inspanning (zuurstof opname) werd gemeten bij een persoon in rust, gewone fiets, ebike 50% en ebike 100%. Uitkomsten respectievelijk (ongeveer)
Rust = 0
Gewone fiets = 7,4 x
E bike 50% = 5.8 x
E bike 100% = 5.4 x
Interresante gegevens.sjacka schreef: Rust = 0
Gewone fiets = 7,4 x
E bike 50% = 5.8 x
E bike 100% = 5.4 x